Методы и условия создания электронных уроков по математике на среднем этапе обучения школьников
Resumen
В статье рассмотрены методы и условия создания электронных уроков по математике на среднем этапе обучения школьников, предложены фазы создания электронных уроков. Для разработки электронного урока на среднем этапе обучения школьников в статье сформирован алгоритм действий. Предложенный подход отражает логику проектирования как процесса, предполагающего изменение его состояний (ста‐дии отличаются по задачам, результатам и виду деятельности субъекта проектирования – аналитической, проектировочной, экспериментальной, рефлексивной). The article describes the methods and conditions for the creation of electronic
lessons in mathematics at the middle stage of schooling, the proposed phase of the creation of electronic lessons. For the development of electronic lesson in the middle phase of learning students the article considers the algorithm of actions. The proposed approach reflects the logic of design as a process involving the change of its States (stages differ in tasks, results and type of activity of the subject of design – analytical, design, experimental, reflective). Key words: interactive learning, electronic lesson, teaching math, informational educational resources.