Визначення міри ризикованості клієнта
Zusammenfassung
У статті розроблено методику визначення міри можливого збитку, який може надати виробничому підприємству новий клієнт. Із цією метою пропонується використати статистику попередніх замовлень, побудувати модель рівня збитку, що його може надати клієнт, якщо відмовиться від замовлення, та порівняння можливого збитку з обсягом обігових коштів підприємства. Статистичні дослідження дадуть змогу розбити всіх клієнтів, що завдали збитку підприємства, на групи. Таке розбиття, тобто кластеризація, дасть змогу створити роздільні функції. Тепер під час укладення договору з новим клієнтом можна одразу визначити, до якого класу можливих збитків його можливо віднести. Порівняння можливого обсягу збитків із поточним рівнем обігових коштів дасть змогу керівництву підприємства прийняти рішення щодо можливості укладення договорів на виконання замовлення.