Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorАндрієнко, Антон Олегович
dc.date.accessioned2023-03-13T09:07:11Z
dc.date.available2023-03-13T09:07:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationАндрієнко А. О. Упровадження концепції «Smart City» в управління великими містами України : дис. … д-ра філос. : спец. 281. / Андрієнко Антон Олегович ; М-во освіти і науки України, НТУ «Дніпровська політехніка». – Дніпро, 2022. – 230с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/162778
dc.description.abstractДисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведено розв’язання актуального наукового завдання – обґрунтування комплексу концептуальних положень щодо упровадження концепції «Smart City» в управління великими містами України, а також розроблення методико- технологічного забезпечення відповідних процесів та їх безупинного вдосконалення. За результатами дослідження теоретичних основ розвитку концепції «Smart City» як інноваційного підходу до місцевого управління за критеріальним підходом, згідно з яким, розвиток узагальнено має відповідати таким критеріям, як самокерованість, мотивованість, адаптивність, ресурсозбережність та технологічність, запропоноване авторське визначення поняття «smart city» («смарт сіті», «smart сіті», «розумне місто»), яке розглядається як комплексна та багатофакторна муніципальна система, що вміщує інституційну, соціальну, економічну, екологічну, технологічну складову, ефективна взаємоузгоджена та інтегрована робота яких забезпечує сталий розвиток міста, підвищення комфортності та надання якісних послуг. Акцентовано на тому, що формування методичних засад розвитку великих міст та його стимулювання залежить від розуміння органами місцевого самоврядування (міська рада) глибинної комплексності та системної етапності цього процесу. Визначено, що управлінський підхід до розгляду розумного міста як суспільного простору, обмеженого географічними межами міста, полягає у вивченні умов функціонування міської економічної системи, формуванні сприятливого підприємницького й інвестиційного клімату, становленню бренду міста та створення його позитивного іміджу, посилення впізнаваності на інших ринках, використанню особливостей розвитку місцевих ринків товарів і послуг, капіталу, праці, інформації, знань і технологій. За цих вихідних положень, місто розглянуто як форму територіальної організації суспільної активності сил з характерними їй особливостями взаємин між суб’єктами суспільних відносин, інфраструктурою та умовами ведення господарської діяльності (традиції, цінності, орієнтири). Комплексний аналіз стану наукового опрацювання проблеми розвитку «smart city» засвідчив, що smart-управління часто ототожнюється з е-врядуванням, яке враховує досвід галузевого управління і орієнтується на системність і комплексність рішень. Встановлено, що для ефективного розвитку розумного міста у повоєнний період необхідним є: забезпечення відповідного нормативно-правового поля на рівні держави; створення загальних та локальних умов соціальної, економічної, екологічної, продовольчої безпеки; розвиток громадянських ініціатив і соціальної відповідальності; формування економічного базису позитивних структурних зрушень в міській інституційно-соціо-еколого-економічній системі. Проаналізовано розвиток електронного урядування як інноваційного підходу до вирішення проблем smart-управління містом, зокрема, на прикладі Дніпровської міської ради. Визначено, що, враховуючи досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій та відлагоджені механізми дистанційної роботи, електронне управління можна розуміти як досягнення якісного рівня здійснення управлінських задач засобами ІКТ, які сприяють розумному, добре організованому, швидкому, зручному та прозорому процесу вироблення політики з наданням інформації та практичних рішень для громадян в цілому, і в тому числі виконання управлінських завдань під час кризового періоду, наприклад, епідеміологічної ситуації з пандемією COVID- 19, а потім – війни. Досвід складення стратегічного документу – Стратегії цифрової трансформації міста Дніпра «Дніпро smart сіті» – головною ідеєю якого є впорядкування напрямів роботи зі смартизації та цифрової трансформації міста та визначення узагальненого плану дій в цьому напрямі, екстрапольовано на інші великі міста України. Доведено, що чимала кількість е-послуг та ініціатив з покращення системи їх надання забезпечують стрімкість цифровізації та зручної трансформації звичайних сервісів в онлайн- формат і лягли в основу концептуалізації цифрового переходу міста Дніпра. Акцентовано на тому, що упровадження концепції «Smart City» в управління великим містом полягає не лише в автоматизації управлінських процесів та цифровізації послуг, а в ґрунтовних змінах системи публічного управління та користування послугами міста. Відповідно, бачення «smart city» великого міста – це розширення простору використання цифрових технологій для кращого розпорядження спільними ресурсами громади та зменшення навантаження на довкілля для надання сучасних та затребуваних публічних послуг. Здійснено систематизацію глобальних трендів «смартизації» міст, що полягають у виявленні та інтерпретуванні в умовах подолання військової агресії та відповідних геополітичних загроз для розвитку України складових концепції «Smart City» з позиції таких основних підходів, як соціальний, економічний, екологічний, технічний та інституційний для подальшого адаптування усталених міжнародних практик з метою наближення моделей управління розвитком великих міст в Україні до міжнародних стандартів, з одного боку, та задоволення потреб й вимог місцевої громади, з іншого. Удосконалено теоретичні основи розвитку концепції «Smart City» як інноваційного підходу до управління на місцевому рівні із прогресивного та безупинного вдосконалення процесів і результатів діяльності органу місцевого самоврядування шляхом розроблення на основі базових рекомендацій міжнародного стандарту ISO 37101 «Сталий розвиток у громадах – система управління сталим розвитком – вимоги з рекомендаціями щодо використання» інтегрованої моделі, яка поєднує комплекс безупинного вдосконалення результатів досягнення цілей розвитку стратегічного рівня із процесним (тактичним) рівнем управління, базуючись на концепції міжорганізаційної сумісності та технології блокчейн, та обумовлює вибір інноваційних підходів та інструментів для визначення та аналізування показників досягнення критеріїв «смартизації», які можуть бути використані для визначення прогресу у досягненні Цілей сталого розвитку великим містом в Україні. Дістали подальшого розвитку: механізм smart-трансформації великих міст України у повоєнний час на основі мотивованої участі громадян, що охоплює сфери надання електронних публічних послуг, побудови системи внутрішньої і зовнішньої взаємодії органів місцевого самоврядування, передбачає формування стратегічного плану «цифрового переходу» міста на засади сталого розвитку та використання інноваційних інструментів для побудови та подальшого розвитку «smart city», що характеризуватимуться зручністю для громадян, дружністю та безпечністю міського середовища, інноваційністю управлінських рішень та цифровізацією публічних сервісів; наукові положення щодо оцінювання зрілості органу місцевого самоврядування великого міста у сфері електронного урядування за рівнем інноваційності та зручності підходу до вирішення проблем «розумного» управління містом у повоєнний період, що базується на цифровізації традиційних послуг, а також на повній цифровій трансформації системи відносин між органами державної влади, органами місцевого самоврядування (міська рада) та громадянами міста, що передбачає забезпечення: взаємоінтегрованості сервісів різних структур; зручності та простоти для користувача; доступності, як організаційної, так і економічної; широти охоплення; передбачення можливостей оброблення зворотного зв’язку та тісної співпраці між учасниками взаємодії; формалізація підходів, реалізація яких сприятиме органам місцевого самоврядування у застосуванні технології блокчейн як драйвера розвитку концепції розумного міста в Україні, що змінює традиційний підхід до розподілу влади в Україні на користь децентралізації та деконцентрації владних повноважень та ресурсів і пропонує максимізоване мотивоване включення в управлінські процеси якомога більшої кількості професійних учасників, що унеможливить корупційні прояви, недоброчесність, перевищення та нечесне використання владних повноважень окремими особами, натомість забезпечить кращий контроль та розподілене прийняття рішень в процесі побудови розумних міст Уперше сформовано комплекс концептуальних положень та рекомендацій органам публічного управління щодо їх практичного впровадження, застосування яких дозволить здійснити перехід системи управління органу місцевого самоврядування, релевантно рівню його цифрової готовності, до стану «смарт-міста» на основі імплементації складових концепції «Smart City», унаслідок чого забезпечуватимеся прогрес у досягненні Цілей сталого розвитку та підсилення спроможності великих міст та їх громад у вимірах сталості (sustainability), стійкості / резільєнтності (resilience) та «смартизації» (smartness).uk_UA
dc.description.abstractThe thesis is a scientific paper that provides a solution to the relevant scientific problem – substantiation of a complex of conceptual provisions and practical proposals for ensuring the development of a smart city based on the use of innovative management instruments in local self-governance in Ukraine, as well as the development of theoretical and methodological support for relevant processes and their continuous improvement and development. According to the results of the study of the theoretical foundations of the development of the «Smart City» concept as an innovative approach to local management, the development should generally meet such criteria as self- organizing, motivation, adaptability, resource conservation, and technology orientation. An author proposes a definition of the “smart city” concept, which is considered a complex and multifactorial municipal system, containing institutional, social, economic, ecological, and technological components, the effective coordinated and integrated work of which ensures the sustainable development of the city, increasing comfort and providing quality services. Emphasis is placed on the fact that the formation of methodological foundations for the development of big cities and its stimulation depends on the understanding by local self-government bodies (city council) of the deep complexity and systemic stages of this process. It was determined that the managerial approach to considering a smart city as a public space limited by the geographical boundaries of the city consists in studying the conditions of functioning of the city's economic system, forming a favorable business and investment climate, establishing the city's brand and creating its positive image, strengthening recognition in other markets, using peculiarities of development of local markets of goods and services, capital, labor, information, knowledge, and technologies. Based on these initial provisions, the city is considered as a form of territorial organization of social activity of actors with its characteristic features of relationships between subjects of social relations, infrastructure, and conditions of economic activity (traditions, values, reference points). A comprehensive analysis of the state of scientific development of the problem of the creation of the «smart city» proved that smart management is often equated with e-governance, which takes into account the experience of industrial management and focuses on the system and complexity of solutions. It was proved that for the effective development of a smart city in the post-war period, it is necessary to: ensure the appropriate regulatory and legal framework at the state level; create general and local conditions of social, economic, and ecological security; develop civic initiatives and enhance social responsibility; form an economic basis of positive structural changes in the urban institutional-socio- ecological-economic system. The state of development of smart e-governance as an innovative approach to solving the problems of «smart» city management is analysed using the example of the Dnipro City Council. It was determined that taking into account the experience of using ICT and the improved mechanisms of remote work, e-governance can be understood as achieving a clear level of implementation of management tasks through ICT, which contributes to a smart, well-organized, fast, convenient, and transparent policy-making process with the provision of information and practical solutions for citizens in general, including the performance of management tasks during a crisis period, for example, the epidemiological situation with the COVID-19 pandemic, and then – the war. The assets of the Dnipro City Council in this area regarding the creation of the Digital Transformation Strategy of the city of Dnipro «Dnipro smart city» are described. They are based on the idea of optimizing the way of providing public services to citizens by streamlining numerous transformational initiatives. The experience of drawing up a strategic document, the main idea of which is to streamline the areas of work on smartness and digital transformation of the city and define a generalized action plan in this direction, could be extrapolated to other cities of Ukraine. It has been proven that a considerable number of e-services and initiatives to improve the system of their provision ensure the speed of digitalization and the convenient transformation of ordinary services into an online format and formed the basis of the conceptualization of the city's digital transition. For this purpose, examples of improving digital interaction between local self-government bodies and citizens are provided. In conclusion, the understanding of the concept of a smart city is summarized in the example of the city of Dnipro. Its features are both the automation of management processes and digitalization of services, as well as fundamental changes in the management and use of city services. Accordingly, the vision of «Dnipro smart city» is called the expansion of the space for the use of digital technologies for better management of the community's common resources and reducing the burden on the environment to provide modern and popular public services to the people of Dnipro. The global trends in the «smartness» of cities are systematized. They are consisting of the identification and interpretation of the components of the «Smart City» concept in the context of overcoming military aggression and relevant geopolitical threats to the development of Ukraine from the standpoint of such basic approaches as social, economic, ecological, technical, and institutional, for further adaptation of established international practices to bring development management models of bit cities in Ukraine closer to international standards, on the one hand, and meeting the needs and demands of the local community, on the other. The theoretical foundations of the development of the concept of a «Smart City» as an innovative managerial approach for the local level of progressive and continuous improvement of the processes and results of the activity of the local self- government body were improved. It is based on the basic recommendations of the international standard ISO 37101 «Sustainable development in communities – sustainable development management system – requirements with recommendations for the use» of an integrated model that combines the complex of continuous improvement of the results of achieving strategic development goals with the process of management, based on the concept of inter-organizational compatibility and blockchain technology, and determines the choice of innovative approaches and tools for determining and analyzing achievement indicators «smartness» criteria that can be used to determine progress in achieving the Sustainable Development Goals by a big city in Ukraine. Received further development: the mechanism of smart transformation of big cities of Ukraine in the post-war period based on the motivated participation of citizens, which covers the spheres of providing electronic public services, building a system of internal and external interaction of local self-government bodies, provides for the formation of a strategic plan for the digital transition of the city on the basis of sustainable the development and use of innovative tools for the construction and further development of «smart cities», which is characterized by convenience for citizens, friendliness and safety of the urban environment, innovative management solutions and digitalization of public services; scientific regulations regarding the assessment of the maturity of the local self-government body of a large city in the field of electronic governance according to the level of innovation and convenience of the approach to solving the problems of «smart» city management in the post-war period, based on the digitalization of traditional services, as well as on the complete digital transformation of the system of relations between state bodies authorities, local self-government bodies (city council) and city citizens, which involves ensuring: mutual integration of services of various structures; convenience and simplicity for the user; accessibility, both organizational and economic; breadth of coverage; anticipation of opportunities for feedback processing and close cooperation between interaction participants; formalization of approaches, the implementation of which will contribute to local self-government bodies in the application of blockchain technology as a driver of the development of the concept of a smart city in Ukraine, which changes the traditional approach to the distribution of power in Ukraine in favor of decentralization and deconcentration of power and resources and offers a maximized motivated inclusion in management processes of the largest possible the number of professional participants, which will prevent corruption, dishonesty, excess and dishonest use of power by individuals, but will instead provide better control and distributed decision-making in the process of building smart cities For the first time, a complex of conceptual provisions and recommendations for public administration bodies regarding their practical implementation has been formed, the application of which will allow the transition of the management system of the local self-government body, relevant to the level of its digital readiness, to the status of a «smart city» based on the implementation of the components of the «Smart City» concept, as a result, which will ensure progress in achieving the Sustainable Development Goals and strengthening the capacity of cities and their communities in terms of sustainability, resilience, and smartness.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНТУ ДПuk_UA
dc.subjectпублічне управлінняuk_UA
dc.subjectпублічне адмініструванняuk_UA
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk_UA
dc.subjectрозумні містаuk_UA
dc.subjectтериторіальна громадаuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectорган місцевого самоврядуванняuk_UA
dc.subjectмуніципальне управлінняuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk_UA
dc.subjectелектронне урядуванняuk_UA
dc.subjectпублічна послугаuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectpublic managementuk_UA
dc.subjectpublic administrationuk_UA
dc.subjectlocal-self- governmentuk_UA
dc.subjectsmart citiesuk_UA
dc.subjectterritorial communityuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectpublic authoritiesuk_UA
dc.subjectmunicipalitiesuk_UA
dc.subjectdecentralizationuk_UA
dc.subjectdigitizationuk_UA
dc.subjectinformation and communication technologiesuk_UA
dc.subjecte-governmentuk_UA
dc.subjectpublic serviceuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.titleУпровадження концепції «Smart City» в управління великими містами Україниuk_UA
dc.title.alternativeImplementation of «smart сity» concept in the management of large cities of Ukraine.
dc.typeOtheruk_UA
dc.identifier.udk352:004.67(477)uk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу