Інноваційний розвиток територіальних громад як основа становлення економіки знань та інформаційного суспільства
Zusammenfassung
У статті досліджується роль знань у забезпеченні економічного зростання та інноваційного розвитку територіальних громад і країни в цілому, розкриваються принципові відмінності нового знання від буденного (такого, що отримане в результаті навчальної, просвітницько-роз’яснювальної, інформаційно-комунікаційної та іншої діяльності). Обґрунтовується парадигма інноваційного розвитку, в основу якої покладено інформацію, досвід та нові знання, продукування й розповсюдження яких у вигляді інноваційного продукту є запорукою розвитку інформаційного суспільства. Наводиться авторська дефініція поняття “інновація, заснована на новому знанні” як результату перетворення унікального для даного об’єкта (суб’єкта) знання на продукт, що має суспільну корисність, позитивно впливає на життєдіяльність цільової групи населення, підвищує її конкурентоспроможність та, враховуючи “спіральний ефект”, породжує (генерує) нові знання. The role of knowledges in the economy growing and innovative development of a country on the whole is investigated, the of principle differences of new knowledge (knowledge which is got as a result of educational, elucidative, informativelycommunication and other activity) open up from everyday). The paradigm of innovative development, based on information, experience and knowledge, production and dissemination of which as an innovative product is the key to development of informative society, is substantiated. The definition of the notion “innovation based on new knowledge” is offered: it is the result of transformation of unique for this object (subject) knowledge on a product which has a public utility, positively influences on the vital functions of having a special purpose group of population, raise its competitiveness, takes into account a “spiral effect”, generates new knowledges.