Маркетингова діяльність в системі управління закладом загальної середньої освіти як механізм реалізації державної політики щодо розвитку дистанційної освіти
Abstract
Євроінтеграційні процеси та реформи зумовлюють становлення ринку освіти в Україні,
але державні заклади загальної середньої освіти не поспішають переймати досвід передових
європейських країн та здебільшого орієнтовані на традиційну модель освіти. Це призводить не
тільки до зниження кількості учнів, а й педагогів та державних закладів загальної середньої
освіти в цілому. Шукаючи альтернативні форми здобуття освіти, батьки обирають приватні
заклади освіти, стрімке збільшення кількості яких ми спостерігаємо останнім часом. Висока
конкуренція на ринку освітніх послуг зумовлює пошук нових та модернізацію існуючих шляхів
підвищення ефективності управління закладом освіти. Тож, процеси у поновленні
управлінських методів та нових маркетингових підходів мають бути безперервними.
Наразі проблема управління закладом освіти в умовах дистанційного/змішаного
навчання особливо актуальна та набуває значимості, бо ці форми здобуття освіти є одними з
перспективних напрямків розвитку освіти у сучасному світі. Однак існують певні особливості
управління закладом освіти в цих умовах і постає необхідність побудови маркетингової
стратегії управління закладом загальної середньої освіти і, відповідно, проведення
маркетингових досліджень.