Катеринославське губернське земство і розвиток медичної освіти губернії на початку ХХ ст.
Abstract
Статут розглядав роль Катеринославського губернського та крайового земства у розвитку медичної освіти в губернії на початку ХХ ст. Наголошується, що умови реформування місцевого самоврядування аналізують досвід діяльності земств, зокрема діяльності Катеринославського губернського земства, пов’язану з підготовкою медичних кадрів, покращенням медичного обслуговування населення Катеринослава. провінція має надзвичайне значення. У зв'язку з цим висвітлюється роль губернського земства в організації діяльності губернської земської фельдшерської школи, її матеріального забезпечення та роль губернських з'їздів земських лікарів і представників земських установ з питань поліпшення медичної освіти в регіон. товнесок Губернської земської фельдшерської школи в підготовці медичного персоналу середньої кваліфікації в обл. Проаналізовано новий Статут школи, затверджений Міністерством внутрішніх справ 10 жовтня 1907 р., зокрема охарактеризовано мету створення школи, систему управління нею, розглянуто зміст навчальних програм школи відповідно до «Нормального статуту» Вітчизняна фельдшерська школа» 1897 р., розкриваються зміни в освітньо-кваліфікаційних вимогах до вступників. Особливу увагу приділено аналізу динаміки обсягів шкільної фельдшерської підготовки на початку ХХ ст., соціального складу учнів, показано діяльність земства щодо організації підготовки медичних працівників. Значне місце відведено висвітленню діяльності Бернського земства, створенню системи підготовки молодшого медичного персоналу – госпітальної школи для аудиторій і службовців підгубернських земських лікарень і подібних до них спеціальних шкіл підповітових земських лікарень, а також система підвищення кваліфікації фельдшерів у краї з огляду на проведення так званих «повторних курсів». The statute considered the role of the Katerynoslav provincial and regional zemstvu medical development education in the province at the beginning of the 20th century. It is emphasized that the conditions for reforming local self-government analysis of the experience of the activities of the Zemstvos, in particular, the activities of the Katerynoslav Provincial Zemstvo, related to training of medical personnel, improvement of medical services for the population of Katerynoslav province has extraordinary importance. In connection with this, the role of the provincial zemstva in the organization of activities is highlighted of the provincial Zemsky paramedic school, its material support and the role of the provincial congresses of zemsky doctors and representatives of zemsky institutions on the improvement of medical education in the region. tovnesok of the Provincial Zemsky Paramedic School in the training of medical personnel of secondary qualification in the region. The new School Charter, approved by the Ministry of Internal Affairs on October 10, was analyzed 1907, in particular, characterized the purpose of creating the school, its management system, considered the contenteducational programs of the school in accordance with the "Normal Statute of the Domestic Paramedic School" of 1897,changes in educational qualification requirements for entrants are revealed. Special attention is paid to the analysis of volume dynamics school paramedic training at the beginning of the 20th century, the social composition of students, the activity of the zemstvo is shown regarding the organization of the training of female medical workers. A significant place is devoted to the coverage of of the Bernese Zemstvo, the establishment of a system of training of junior medical personnel – a hospital school for auditoriums and employees of sub-provincial zemsky hospitals and similar special schools of sub-districts Zemstvo hospitals, as well as the system of improving the qualification of paramedics in the province in view of conducting so-called "repeat courses".