Government relations та державне управління в Україні: новітні форми взаємодії влади та бізнесу
Zusammenfassung
Стаття присвячена аналізу теоретичних і практичних аспектів упровадження механізмів
government relations (GR) у систему взаємодії влади та бізнесу. GR розглядається у порівнянні з ло-
бізмом, public relations та public af-fairs. У статті відзначено, що GR створює нові можливості забез-
печення узгодження інтересів влади, бізнесу та громадянського суспільства в Україні. У цьому сенсі GR є суспільно важливим механізмом для демократичного ро-звитку країни, оскільки дає можливість бізнесу та інституціям громадянського суспільства впливати на рішення влади. Деякі автори пов’язують GR з лобізмом, вважаючи, що ці поняття тотожні. Проте, різниця між ними є суттєвою. На відміну від традиційних форм лобізму, які тісно пов’язані з міжособистісною взаємодією з політиками і державними службовцями, GR має цілу низку стратегічних переваг.По-перше, в суспільній свідомості в Україні лобізм, на відміну від GR, практично є синонімом корупції, оскільки контакти зацікавлених осіб із представниками політичного істеблішменту відбуваються кулуарно. Скритність цього процесу веде до ефекту негативного сприйняття у соціальній
свідомості. The article is devoted to the analysis of theoretical and practical aspects of the implementation of government relations (GR) mechanisms in the system of interaction between government and business. GR is considered in comparison with lobbying, public relations and public affairs. The article notes that GR creates new opportunities for ensuring coordination of the interests of power, business and civil society in Ukraine. In this sense, GR is a socially important mechanism for the democratic development of the society, since it enables businesses and civil society institutions to influence government decisions.