Використання метану для підвищення характеристик рідинного ракетного двигуна
Resumen
Займаючи «нішу» між керосином та воднем, метан дозволяє створювати двигуни
будь-якої принципової схеми: замкнутої з окислювальним газогенератором, замкнутої з
відновлювальним газогенератором, відкритої схеми та перспективної «розширювальної»
або теплообмінної схеми. У так званій теплообмінній схемі рідкий метан, проходячи
тракт охолодження камери двигуна, газифікується та поступає на турбіну
турбонасосного агрегату, а потім скидається до камери згоряння для подальшого
допалювання з окиснювачем. Значна увага науковців до використання природного газу
(метану) зокрема пов’язана з пошуком шляхів створення оптимальних рідинних
ракетних двигунів (РРД) першої ступені багаторазових транспортних космічних систем.
Розглядається концепція РРД тягою 340 тс на Землі з багатоступінчастим згорянням
палива «рідкий кисень – рідкий метан» типу модифікованого маршового двигуна RS-25
системи Space Shuttle