Дослідження динамічних параметрів задньої підвіски автомобілів
Abstract
Розробка надійного та безпечного автомобіля передбачає побудову та аналіз
відповідних математичних моделей на початковому етапі проектування. Статичні
математичні моделі дають можливість дослідження ефективності так званих пасивних
засобів безпеки, призначених для захисту життя і здоров'я водія та пасажирів автомобіля
в разі аварії. До них відносяться інерційні ремені, подушки безпеки, м'які елементи
передньої панелі, безпечні скла, енергопоглинаючі бампери, різні елементи, які
посилюють жорсткість корпусу автомобіля.
Використання динамічних моделей дозволяє оцінити вплив конструктивних
параметрів автомобіля на його рух, розробити ефективні алгоритми керування
автомобілем і реалізувати їх у вигляді так званих засобів активної безпеки. На відміну
від пасивних, засоби активної безпеки контролюють рух і втручаються в процес
управління автомобілем, допомагаючи знизити ймовірність виникнення аварійних
ситуацій і мінімізувати їх негативні наслідки. До них відносяться антиблокувальна і
антипробуксовочна системи, система курсової стійкості, електронна система блокування
диференціала і ін.