Публічне управління розвитком фізичної культури та спорту на регіональному рівні : проєктно-орієнтований підхід
View/ Open
Date
2024Author
Бондарець, Єлизавета Миколаївна
Bondarets, E. M.
Metadata
Show full item recordAbstract
Дисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведено
розв’язання актуального наукового завдання, що полягає у науковому
обґрунтуванні комплексу підходів та інструментів публічного управління
розвитком фізичної культури й спорту на регіональному рівні та розробленні
методико-технологічного забезпечення їх реалізації.
Досліджено теоретичні, історичні та нормативно-правові засади
публічного управління розвитком фізичної культури та спорту в Україні.
Проаналізовано ключові директивні та програмно-цільові документи у цій
сфері. Показано, що перші ознаки становлення системи публічного
управління розвитком фізичної культури та спорту в УСРС прийшлися на
1917-1941 рр., а особливої актуальності ці питання набули після отримання
Україною суверенітету, а також після затвердження у 2004 році Національної
доктрини розвитку фізичної культури та спорту.
Показано, що успішна реалізація державної політики у сфері фізичної
культури і спорту вимагає належного фінансового, матеріально-технічного,
кадрового та іншого забезпечення, а також виконання широкого спектру
завдань щодо фізкультурно-спортивного руху в Україні із комплексною
взаємодією органів публічного управління з громадськими та спортивними
вітчизняними й міжнародними організаціями, відомствами, товариствами,
федераціями, центрами тощо.
Визначено проблеми реалізації державної політики в цій сфері під час
дії правового режиму воєнного стану. Акцентовано на тому, що наразі перед
українським спортом багато викликів – сфера фізичної культури та спорту
зазнала значних втрат, руйнувань та збитків унаслідок повномасштабного
російського вторгнення рф на територію України, та знаходиться у майже
кризовому стані. Кожен день продовження війни приносить нові біди.
Зроблено висновок, що під час війни державна політика у сфері фізичної
культури та спорту має спрямовуватися, насамперед, на збереження та
підтримку фізкультурно-спортивної діяльності на основі співпраці з
міжнародними спортивними організаціями, федераціями та іншими
структурами, які надають допомогу нашим спортсменам, а також на
організаційне та фінансове забезпечення процесів розроблення та реалізації
стратегій, програм та проєктів розвитку фізичної культури та спорту.
Проаналізовано теоретико-методологічні засади становлення та
розвитку методології управління проєктами, основні концептуальні
положення якої застосовано для досягнення мети дослідження. Показано, що
існує широке коло різноманітних стандартів, концепцій та моделей у цій
сфері, які постійно модернізуються, доповнюються, розробляються нові, що
залежить від потреб, які виникають на відповідному ринку, а також від зміни
умов та ситуації в цілому. Доведено, що підвищення ефективності та
результативності публічного управління розвитком фізичної культури та
спорту на регіональному рівні можливо на засадах імплементації до
діяльності органів публічного управління методології управління проєктами,
заснованої на стандартах ISO, PMBOK та P2M, з одночасним використанням
концепції проєктно-орієнтованого управління (або управління на основі
проєктів), яка передбачає здійснення публічноуправлінської діяльності з
реалізації сукупності (портфелю) проєктів із послідовним (або паралельним)
керівництвом ними у міру переходу від одного проєкту до іншого.
Удосконалено понятійно-категоріальний апарат предметної сфери
дослідження, а саме: дістало подальшого розвитку тлумачення поняття
«методологічні засади управління проєктами» з проєкцією на сферу фізичної
культури та спорту, сформульовано авторські дефініції понять «концепція
проєктно-орієнтованого управління», «проектно-орієнтований підхід до
управління у сфері фізичної культури та спорту», «проєкт розвитку фізичної
культури та спорту на регіональному рівні», «програма розвитку фізичної
культури та спорту на регіональному рівні», «регіональний портфель
проєктів розвитку фізичної культури та спорту», «цінність регіонального
портфелю проєктів розвитку фізичної культури та спорту», на базі чого
обґрунтовано принципи успішної реалізації проєктно-орієнтованого підходу
до управління розвитком фізичної культури й спорту на регіональному рівні,
серед яких: забезпечення комплексного впорядкованого та програмованого
переходу від ситуації «без проєкту» до бажаної ситуації (шляхом
цілепокладання); відповідність цілям стратегії регіонального розвитку,
визначеним як пріоритетні в конкретному регіоні, а також іншим програмно-
цільовим документам вищого рівня, зокрема галузевої спрямованості;
безальтернативність та неконкурентність проєктів у складі регіонального
портфелю; впливовість та орієнтація на перспективу; синергетичний ефект.
Зроблено висновок, що застосування проєктно-орієнтованого підходу до
управління розвитком фізичної культури та спорту на регіональному рівні
буде сприяти удосконаленню діяльності органів публічного управління щодо
задоволення потреб стейкголдерів та населення регіону у створенні
належного фізкультурно-оздоровчого та спортивного середовища на рівні
кращих вітчизняних і міжнародних практик.
Проаналізовано сучасний стан та проблеми реалізації проєктів і
програм розвитку фізичної культури та спорту на регіональному та
місцевому рівнях. Показано, що основною проблемою, зокрема, під час дії
правового режиму воєнного стану, є недостатнє фінансування та слабкість
матеріально-технічного забезпечення фізкультурно-спортивної діяльності та
її інфраструктури, що наразі є ключовим обмеженням для реалізації
суспільно-важливих проєктів і програм у сфері реабілітації ветеранів та
інвалідів війни, розвитку масового спорту та рухової активності тощо, тому
пошук шляхів залучення додаткового фінансування для таких проєктів та
максимальне сприяння їх реалізації є одним із найважливіших завдань
регіональних органів публічного управління.
Проаналізовано зарубіжний досвід публічного управління у сфері
фізичної культури та спорту. Ідентифіковано найкращі практики, які
доцільно імплементувати до умов України, і які можуть слугувати важливим
джерелом підвищення стратегічних і проєктних компетентностей державних
службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, розвитку кадрового
потенціалу та співпраці з усіма зацікавленими сторонами задля підтримки
спорту та здоров'я нації. Виокремлено ключові напрями та можливості такої
імплементації на регіональному рівні, серед яких: наближення вітчизняної
нормативної бази до європейського спортивного законодавства;
налагодження ефективної співпраці з громадськими організаціями та
спортивними федераціями для спільного розвитку фізичної культури та
спорту й розбудови та модернізації спортивної інфраструктури;
удосконалення діяльності закладів вищої освіти, перегляд змісту тренерських
програм та забезпечення участі у програмах академічної мобільності як
здобувачів освіти, так і самих викладачів та тренерів задля їх професійного
зростання тощо. Надано рекомендації щодо імплементації зарубіжного
досвіду та кращих практик у зазначених напрямах.
Показано, що одним із сучасних інструментів забезпечення успішності
публічного управління є взаємодія органів публічного управління
регіонального рівня та органів місцевого самоврядування зі спортивними та
громадськими організаціями, роль яких останнім часом підвищується.
Досліджено сутність понять «взаємодія» та «взаємодія органів
державної влади та органів місцевого самоврядування», та принципи, на яких
вона має базуватися, до яких, зокрема, віднесено: правову регламентацію
діяльності кожного із суб’єктів взаємодії; гласність та прозорість процесів
взаємодії; взаємну відповідальність сторін за спільні дії; ініціативність
органів місцевого самоврядування у процесі взаємодії; досягнення
консенсусу під час спільного вирішення проблемних та / або актуальних
питань. Окремо підкреслено важливість дотримання принципу паритетності,
і саме забезпечення рівності кожного громадянина в отриманні ним «права на
спорт» (або «спорт для всіх»), на якому наполягає Європейська спортивна
Хартія.
Акцентовано на тому, що налагодження системи конструктивної
взаємодії між ключовими стейкголдерами сфери фізичної культури та спорту
на регіональному рівні має великий потенціал для розвитку спорту в Україні,
і може стати одним із найбільш ефективних інструментів вдосконалення
проєктно-орієнтованої діяльності з розвитку фізичної культури та спорту в
регіонах. Ключовими завданнями такої взаємодії є створення сприятливих
умов розвитку фізичної культури та спорту шляхом реалізації відповідних
проєктів та програм, формування спільних робочих груп (проєктних команд),
забезпечення належного фінансування та підтримки фізкультурно-
спортивних заходів. Розроблено рекомендації щодо організації та
підвищення ефективності взаємодії органів публічного управління з різними
стейкголдерами.
Здійснено подальшу систематизацію визначених нами принципів
проєктно-орієнтованого управління, зокрема, виокремлено ще низку
принципів, дотримання яких є дуже важливим для забезпечення успішності
формування та реалізації регіонального портфелю проєктів, а саме:
унікальність цілепокладання під час формування портфелю проєктів
(відповідно до конкретних умов кожного конкретного регіону); комбінація
можливих джерел фінансування за принципами мінімальної вартості
залучених інвестицій та достатності їх обсягів на всіх етапах реалізації
портфелю проєктів; управління очікуваннями основних стейкголдерів
портфелю проєктів; професіоналізм в управлінні реалізацією портфелю
проєктів; оцінювання ефективності проєктів з портфелю не тільки по їх
завершенню, але й на всіх фазах життєвого циклу, починаючи з їх
розроблення і закінчуючи процесами моніторингу їх реалізації.
Для формування регіонального портфелю проєктів та подальшого
угрупування їх у програми запропоновано застосовувати проблемно-
орієнтований підхід, для чого розроблено поетапний алгоритм діагностики та
оцінювання проблем сфери фізичної культури та спорту на регіональному
рівні. У результаті реалізації алгоритму визначається перелік проблем, які
проранжовані за критеріями: кількістю громадян, на яких ця проблема
впливає; можливими часовими обмеженнями щодо вирішення цих проблем;
тяжкістю наслідків, якщо проблему не вирішувати. Зазначені критерії мають
кількісний вимір, що створює необхідні передумови для усунення
суб’єктивізму при формуванні регіонального портфелю проєктів.
Для здійснення процедури відбору пріоритетних проєктів до
регіонального портфелю та оцінювання його підсумкової соціальної
корисності (цінності) застосовано математичне моделювання на основі
найпростіших елементів векторної та матричної алгебри, а також теорії
функцій. Так, запропоновано здійснювати відбір проєктів до регіонального
портфелю за критерієм їх максимальної соціальної корисності, для чого
соціальну корисність проєкту представлено у вигляді функції від показників
важливості проблеми, на вирішення якої спрямовано даний проєкт, та
ступеню розв’язання цієї проблеми даним проектом. Для отримання
підсумкової оцінки соціальної корисності регіонального портфелю проєктів
запропоновано підхід на основі універсальних кількісних показників,
застосування яких дозволяє розрахувати оцінку соціальної корисності
портфелю як суму добутків важливостей проблем на відсоток розв’язання
цих проблем кожним із проєктів, включених до портфелю. Такий підхід
забезпечує максимальну об’єктивність прийняття публічноуправлінських
рішень через максимізацію функції соціальної корисності сформованого
регіонального портфелю проєктів розвитку фізичної культури та спорту.
Обґрунтовано, що використання запропонованого підходу до
оцінювання соціальної корисності регіонального портфелю проєктів
розвитку фізичної культури та спорту буде сприяти підвищенню
ефективності цієї діяльності, наслідками якої має бути отримання суспільної
цінності та задоволення колективних потреб (як цільових груп, так і кожного
охочого мешканця регіону) у створенні належних умов для занять фізичною
культурою та спортом за принципом «спорт для всіх» на рівні кращих
вітчизняних та міжнародних практик. Надано рекомендації органам
публічного управління щодо застосування запропонованого підходу.
Основні результати, що характеризують елементи наукової новизни:
уперше: обґрунтовано комплекс наукових положень, підходів та
моделей, системне застосування яких методологічно забезпечує успішну
реалізацію проектно-орієнтованого управління процесами відновлення та
розвитку системи фізичної культури та спорту на регіональному рівні, що
сприяє підвищенню ефективності діяльності органів публічного управління у
цій сфері через формування регіонального портфелю відповідних проєктів та
його інституціалізацію шляхом упорядкування та формалізації зв’язків між
проєктами, програмами та системою стратегічних та операційних цілей і
завдань на різних рівнях управління;
удосконалено:
понятійно-категоріальний апарат предметної сфери дослідження, а
саме: сформульовано авторські дефініції понять «концепція проєктно-
орієнтованого управління», «проектно-орієнтований підхід до управління у
сфері фізичної культури та спорту», «проєкт розвитку фізичної культури та
спорту на регіональному рівні», «програма розвитку фізичної культури та
спорту на регіональному рівні», «регіональний портфель проєктів з розвитку
фізичної культури та спорту», «цінність регіонального портфелю проєктів
розвитку фізичної культури та спорту», що дозволило побудувати
структурно-логічну схему реалізації проєктно-орієнтованого підходу в
управлінні розвитком фізичної культури та спорту на регіональному рівні;
підхід до інтерпретації результатів аналізу зарубіжного досвіду та
кращих практик у сфері фізичної культури та спорту, що дозволило
виокремити ключові напрями та можливості імплементації цього досвіду та
кращих практик до вітчизняної системи публічного управління розвитком
фізичної культури та спорту, зокрема, в умовах дії правового режиму
воєнного стану;
дістали подальшого розвитку:
підхід до періодизації становлення та розвитку сфери фізичної
культури та спорту на різних етапах розвитку суспільства, що дозволило
окреслити віхи становлення системи публічного управління розвитком
фізичної культури та спорту на українських землях та виявити його основні
характерні ознаки як за мирних часів, так і в умовах дії правового режиму
воєнного стану;
формалізація принципів проєктно-орієнтованого публічного
управління розвитком фізичної культури та спорту на регіональному рівні,
серед яких: унікальність цілепокладання під час формування регіонального
портфелю проєктів (відповідно до конкретних умов кожного конкретного
регіону); багатоаспектність (пріоритетність виконання проєктів з портфелю
та його різноплановість за цілями); безальтернативність та неконкурентність
проєктів у складі портфелю; комбінація можливих джерел фінансування
проєктів за принципами мінімальної вартості залучених інвестицій та
достатності їх обсягів на всіх етапах реалізації портфелю; а також принципів
взаємодії органів публічного управління з громадськими та спортивними
організаціями, які доповнено принципом паритетності, а саме рівності
кожного громадянина в отриманні ним «права на спорт»;
методико-технологічне та організаційне забезпечення запровадження
проєктно-орієнтованого підходу до публічного управління розвитком
фізичної культури і спорту на регіональному рівні, зокрема, обґрунтовано
підхід до формування регіонального портфелю проєктів (для чого розроблено
відповідну матричну модель), а також підхід до оцінювання соціальної
корисності сформованого портфелю проєктів (для чого запропоновано
відповідну математичну модель); підготовлено рекомендації органам
публічного управління регіонального рівня з їх використання у практичній
діяльності. The dissertation is a completed research work that provides a solution to an
urgent scientific task, which consists in the scientific substantiation of a set of
approaches and tools for public administration of the development of physical
culture and sports at the regional level and elaboration of methodological and
technological support for their implementation.
The theoretical, historical and regulatory framework for public
administration of the physical culture and sports development in Ukraine is
studied. The key policy and programme-targeted documents in this area are
analysed. The evolution of the national system of physical culture and sports at
different stages of development of Ukrainian society is shown; however, the issues
of physical culture and sports development became particularly relevant after
Ukraine gained sovereignty, as well as after Ukraine became an EU candidate
country in June 2022.
The paper emphasises that successful implementation of the State policy in
the field of physical culture and sports requires proper financial, logistical,
personnel and other support, as well as the implementation of a wide range of tasks
related to the physical culture and sports movement in Ukraine with
comprehensive interaction of public authorities with public and sports domestic
and international organisations, departments, societies, federations, centres, etc.
The author identifies the problems of implementing the state policy in this
area during the legal regime of martial law. It is emphasised that Ukrainian sport is
currently facing many challenges – the sphere of physical culture and sports has
suffered significant losses, destruction and damage as a result of Russia's full-scale
invasion of Ukraine and is in a near-crisis state. Every day the war continues brings
new troubles. It is concluded that during the war, the state policy in the field of
physical culture and sports should be aimed primarily at preserving and supporting
physical culture and sports activities through cooperation with international sports
organisations, federations and other structures that provide assistance to our
athletes, as well as at organisational and financial support to design and implement
strategies, programmes and projects for the development of physical culture and
sports.
The article analyses the theoretical and methodological foundations of the
formation and development of the project management methodology, the main
conceptual provisions of which are applied to achieve the research goal. There is a
wide range of different standards, concepts and models in this area, which are
constantly being modernised, supplemented, and new ones are being developed,
depending on the needs arising in the relevant market, as well as on changes in
conditions and the situation in general. Increasing the efficiency and effectiveness
of public administration of the development of physical culture and sports at the
regional level is proved to be possible on the basis of the implementation of a
project management methodology based on ISO, PMBOK and P2M standards in
the activities of public authorities, while using the concept of project-oriented
management (or project-based management), which involves the implementation
of public administration activities to implement a set (portfolio) of projects with
consistent (or parallel) management of them during the transition from one project
to another.
The conceptual and categorical apparatus of the subject area of the
investigation is improved, namely: the interpretation of the concept of
"methodological principles of project management" with a projection to the field of
physical culture and sports is further developed, the author's definitions of the
concepts of "project-oriented management concept", "project-oriented approach to
management in the field of physical culture and sports", "project for the
development of physical culture and sports at the regional level", "programme for
the development of physical culture and sports at the regional level", "regional
portfolio of projects for the development of physical culture and sports", "value of
the regional portfolio of projects for the development of physical culture and
sports" are further developed. Based on these concepts, the principles of successful
implementation of a project-oriented approach to managing the development of
physical culture and sports at the regional level are substantiated, including:
ensuring a comprehensive, orderly and programmed transition from the "no
project" situation to the desired situation (through goal setting); compliance with
the goals of the regional development strategy identified as priorities in a particular
region, as well as other higher-level programme and target documents, including
sectoral ones; no alternative and non-competitive projects within the regional
portfolio; impact and forward-looking; synergistic effect. It is concluded that the
application of a project-oriented approach to managing the development of
physical culture and sports at the regional level promotes the activities of public
authorities to meet the needs of stakeholders and the population of the region in
creating an appropriate physical culture, health and sports environment at the level
of the best domestic and international practices.
The current state and problems of implementing projects and programmes
for the development of physical culture and sports at the regional and local levels
are analysed. It is shown that the main problem, in particular, during the legal
regime of martial law, is insufficient funding and weakness of logistics and
technical support for physical culture and sports activities and their infrastructure,
which is currently a key limitation for the implementation of socially important
projects and programmes in the area of rehabilitation of war veterans and disabled
persons, development of mass sports and physical activity, etc. Therefore, finding
ways to attract additional funding for such projects and facilitate their
implementation as much as possible is one of the most important tasks of regional
public authorities.
The foreign experience of public administration in the field of physical
culture and sports is analysed. The best practices that should be implemented in
Ukraine and that can serve as an important source of improving the strategic and
project competencies of civil servants and local government officials, developing
human resources and cooperating with all stakeholders to support sports and the
health of the nation are identified. The key areas and opportunities for such
implementation at the regional level are highlighted, including: approximation of
the national regulatory framework to the European sports legislation; establishment
of effective cooperation with NGOs and sports federations for joint development of
physical culture and sports and development and modernisation of sports
infrastructure; improvement of higher education institutions, reviewing the content
of training programmes and ensuring participation in academic mobility
programmes for both students and teachers / trainers for their professional
development, etc. Recommendations on the implementation of foreign experience
and best practices in these areas are provided.
It is shown that one of the modern tools for ensuring the success of public
administration is the interaction of public authorities at the regional level and local
self-government bodies with sports and public organisations, the role of which has
been increasing in recent years.
The paper examines the essence of the concepts of "interaction" and
"interaction of public authorities and local self-government bodies" and the
principles on which it should be based, which include, in particular, legal
regulation of activities of each of the subjects of interaction; publicity and
transparency of interaction processes; mutual responsibility of the parties for joint
actions; initiative of local self-government bodies in the process of interaction; and
reaching a consensus in the course of joint resolution of problematic and/or topical
issues. The importance of adherence to the principle of parity, and in particular
ensuring the equality of every citizen in obtaining the "right to sport" (or "sport for
all"), which is insisted on by the European Sports Charter, is emphasised.
It is stressed that building a system of constructive interaction between key
stakeholders in the field of physical culture and sports at the regional level has
great potential for the development of sports in Ukraine and can become one of the
most effective tools for improving project-oriented activities for the development
of physical culture and sports in the regions. The key objectives of such interaction
are to create favourable conditions for the development of physical culture and
sports through the implementation of relevant projects and programmes, form the
joint working groups (project teams), and provide adequate funding and support
for sports and fitness activities. Recommendations for setting and improving the
efficiency of interaction between public authorities and various stakeholders are
developed.
The author systemises the identified principles of project-oriented
management, in particular, identifies a number of principles, compliance with
which is very important for ensuring the success of formation and implementation
of a regional project portfolio, namely: unique goal setting in the process of
building a project portfolio (in accordance with the specific conditions of each
particular region); combination of possible sources of financing based on the
principles of minimum cost of attracted investments and sufficiency of their
volumes at all stages of project portfolio implementation; management of
expectations of the main stakeholders of the project portfolio; professionalism in
managing the implementation of the project portfolio; evaluation of the
effectiveness of projects from the portfolio not only upon their completion, but
also at all stages of the life cycle, from their development to the monitoring of their
implementation.
To create a regional portfolio of projects and further group them into
programmes a problem-based approach is proposed to apply, for which a phased
algorithm for diagnosing and assessing problems in the field of physical culture
and sports at the regional level is developed. The algorithm results in a list of
problems that are ranked by the following criteria: the number of citizens affected
by the problem; possible time limits for solving these problems; and the severity of
the consequences if the problem is not solved. These criteria have a quantitative
dimension, which creates the necessary prerequisites for eliminating subjectivity in
the formation of a regional project portfolio. Mathematical modelling based on the
simplest elements of vector and matrix algebra, as well as function theory, is
applied to select priority projects for the regional portfolio and assess its final
social utility (value). Thus, it is proposed to select projects for the regional
portfolio based on the criterion of their maximum social utility, for which the
social utility of the project is presented as a function of the importance of the
problem that the project is aimed to solve and the degree to which the project
solves this problem. To obtain the final assessment of the social utility of the
regional project portfolio, an approach based on universal quantitative indicators is
suggested, the use of which allows calculating the assessment of the social utility
of the portfolio as the sum of the products of the importance of problems by the
percentage of solving these problems by each of the projects included in the
portfolio. This approach ensures maximum objectivity in public administration
decision-making by maximising the social utility function of the formed regional
portfolio of physical culture and sports development projects.
It is substantiated that the use of the offered approach to assessing the social
utility of the regional portfolio of physical culture and sports development projects
will promote efficiency of this activity, the results of which should be the
acquisition of social value and satisfaction of collective needs (both of target
groups and every willing resident of the region) in creating appropriate conditions
for physical culture and sports on the principle of "sport for all" at the level of the
best national and international practices. Recommendations for public authorities
on the application of the offered approach are provided.
The main results that characterise the elements of scientific novelty:
for the first time: a set of scientific provisions, approaches and models is
substantiated, the systematic application of which methodologically ensures the
successful implementation of project-oriented management of the processes of
restoration and development of the system of physical culture and sports at the
regional level, it contributes to improving the efficiency of public administration in
this area through the formation of a regional portfolio of relevant projects and its
institutionalisation by streamlining and formalising the links between projects,
programmes and the system of strategic and operational goals and objectives at
both the regional and higher hierarchical levels, as well as by applying the author's
approach to assessing the social utility (value) of the specified project portfolio;
improved:
- the conceptual and categorical apparatus of the subject area of the study,
namely: the author's definitions of the concepts of "project-oriented management",
"project-oriented approach to management in the field of physical culture and
sports", "project for the development of physical culture and sports at the regional
level", "programme for the development of physical culture and sports at the
regional level", "regional portfolio of projects for the development of physical
culture and sports", "the value of the regional portfolio of physical culture and
sports development projects", which allows to build a structural and logical scheme
for the implementation of a project-based approach to manage the development of
physical culture and sports at the regional level;
- approach to interpreting the results of the analysis of foreign experience
and best practices in the field of physical culture and sports, which allows to
identify key areas and opportunities for implementing this experience and best
practices in the national system of public administration of the physical culture and
sports development, in particular, under the legal regime of martial law;
further developed:
- approach to the periodisation of the formation and development of
physical culture and sports at different stages of society's development, which
allows to outline the milestones of the public administration system building of the
physical culture and sports development in Ukraine and identify its main
characteristics both in peacetime and under the legal regime of martial law;
- formalisation of the principles of project-oriented public administration of
physical culture and sports development at the regional level, including: unique
goal setting when building a regional project portfolio (in accordance with the
specific conditions of each region); goal setting and multidimensionality (priority
of project implementation from the portfolio and its diversity in terms of goals);
non-alternative and non-competitive projects within the portfolio; a combination of
possible sources of project financing based on the principles of minimum cost of
attracted investments and sufficiency of their volumes at all stages of portfolio
implementation; and the principles of interaction between public authorities and
public and sports organisations, supplemented by the principle of parity, namely
the equality of every citizen in obtaining the "right to sport";
- methodological, technological and organisational support for the
introduction of a project-oriented approach to public administration of physical
culture and sports development at the regional level, in particular, the approach to
building a regional project portfolio (for which a corresponding matrix model is
developed), as well as an approach to assessing the social utility of the formed
project portfolio (for which a corresponding mathematical model is proposed) are
substantiated; recommendations for public authorities at the regional level for their
use in the practical activity are prepared.