Інноваційні компоненти підвищення рівня професійної компетентності державних службовців в Україні
Resumen
Оновлення змісту діяльності органів державної
влади в умовах дії правового режиму воєнного стану, а також у період
реалізації євроінтеграційних прагнень України носить широкомасштабний
характер і спрямовується на структурні зміни державного апарату,
трансформацію взаємодії владних інституцій із громадянським суспільством і
бізнесом, удосконалення та поліпшення якості надання державних послуг.
Національне агентство України з питань державної служби (НАДС) акцентує,
що державна служба – це соціальний інститут, на основі якого розбудовується
Україна як сучасна сервісна соціальна правова демократична європейська
держава. Фундаментальною складовою очікуваних зрушень у системі
державної служби України є державні службовці, покликані уособлювати
сучасні принципи й підходи до управління країною. Провідна роль, що
відводиться державним службовцям в умовах реформування системи
управління, вимагає від них самих високого рівня професійної компетентності,
яскравих особистісних якостей, англомовної та цифрової компетентності,
креативного мислення й інноваційнойного підходу в прийнятті управлінських
рішень. Саме тому інноваційність усе частіше виступає як модерна парадигма
державного управління в Україні.
Найбільше важливість інноваційних підходів позначилася на засадах,
формах, методах і технологіях професійного навчання державних службовців.
Інноватика стала органічною складовою не лише постійно оновлюваних та
вдосконалюваних теоретичних засад професійного навчання державних
службовців, але й повною мірою торкнулася форм організації занять, значною
мірою наблизивши їх до практичної діяльності в органах державної влади за
кращими зразками країн ЄС. У річному звіті НАДС за 2023 рік зазначається, що
найбільш затребуваними напрямами професійної освіти в рамках
індивідуальних освітніх запитів державних службовців є професійні знання;
знання законодавства; комунікація та взаємодія; лідерство та управління змінами.