Комунікативні стратегії і тактики персонажів у романах Люко Дашвар
Zusammenfassung
Мова – це не лише засіб спілкування, а й потужний інструмент
формування світогляду, вираження емоцій та встановлення соціальних
зв’язків. У художній літературі мова персонажів є невід’ємною частиною
їхнього образу, а комунікативні стратегії – важливим засобом розкриття
характерів та взаємодій. Вивчення комунікативних стратегій у літературних
творах дає змогу глибше зрозуміти соціокультурні та психологічні аспекти
міжособистісної взаємодії. Актуальність теми дослідження зумовлена потребою аналізу
комунікативних стратегій і тактик у художньому тексті, що дає змогу
охарактеризувати соціокультурні, психологічні та лінгвістичні особливості
персонажів. У романах Люко Дашвар “Молоко з кров’ю”, “РайЦентр”,
“Покров” відображені реалії сучасного українського суспільства, його
цінності, конфлікти й трансформації, які розкриваються через складні й
багатогранні моделі комунікації між персонажами. Результати дослідження
докладно описують те, як співрозмовники досягають комунікативної мети,
якими вербальними та невербальними засобами послуговуються для цього.