Роль брендування для маркетингу гемологічної інформації: світовий досвід і особливості вітчизняного ринку
Resumen
Показано значимість інформаційного супроводу коштовного каміння на усіх стадіях створення товарної продукції, зокрема брендування як системи заходів, спрямованих на збільшення впізнаваності певного різновиду коштовного каміння. Розглянуто торгові марки коштовного каміння і торгові марки певних типів огранювання як об’єкти інтелектуальної власності. Наведено динаміку зростання вартості танзаніту, цавориту, турмаліну Параїба як результат цілеспрямованого маркетингу гемологічної інформації. Виконано аналіз існуючих торгових назв деяких зарубіжних аналогів коштовного каміння. Торгові назви коштовного каміння України часто обмежені одним-двома варіантами (яшма, джеспіліт, агат, кварц кольоровий та інші), тоді як серед зарубіжних аналогів спостерігається значно більша кількість (від 6 до 16) торгових назв, що стимулює попит на них і збільшує зацікавленість потенційних покупців. The importance of informational support of gemstones at all stages of the creation of commercial products is shown, in particular, branding as a system of measures aimed at increasing the recognition of a certain variety of gemstones. Trademarks of gems and trademarks of certain types of cutting are considered as objects of intellectual property. The dynamics of growth in the value of Paraiba tanzanite, tsavorite, tourmaline as a result of targeted marketing of gemmological information are presented. An analysis of the existing trade names of some foreign analogues of gemstones was carried out. Trade names of gemstones of Ukraine are often limited to one or two variants (jasper, jaspilite, agate, coloured quartz and others), while among foreign analogues there is a much larger number (from 6 to 16) of trade names, which stimulates demand for them and increases interest potential buyers.