РОЗРОБКА ТЕОРІЇ, МЕТОДІВ РОЗРАХУНКУ ТА ТЕХНОЛОГІЙ СТВОРЕННЯ ГІРНИЧОГО ОБЛАДНАННЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ (по темі ГП-414) (заключний)
Zusammenfassung
РЕФЕРАТ
Звіт про НДР: 278 с., 170 рис., 8 таблиць, 42 джерела, 4 додатки.
Предмет дослідження – взаємодія між ударником та насипним шаром матеріалу; напружено-деформований стан підкріплених барабанів шахтних підіймальних машин (ШПМ); діагностичні параметри взаємодії посудин з армуванням при запобіжному гальмуванні підйомної машини; конструктивні і витратні параметри гідротранспортної установки; напружено-деформований стан плоского гумотросового каната (ГТК) ступінчастої конструкції в бобінном органі намотці; напружено-деформований стан гумової матриці каната в зоні контакту каната та металевій поверхні причіпного барабана шахтної піднімальної посудини з урахуванням фізичної нелінійності параметрів гуми; машинобудівні сталі; інформаційні системи автоматизованого проектування технологічних процесів лиття; тягові та гальмівні характеристики важкого шахтного шарнірно-зчленованого локомотива з урахуванням складу вагонеток і недосконалості реальної рейкової колії.
Об’єкт дослідження – процес ударного навантаження шару матеріалу у віброзрідженому стані; ШПМ з підкріпленим розрізним барабаном; процес динамічної взаємодії підйомних посудин з армуванням вертикальних стовбурів в режимі запобіжного гальмування; процес транспортування гідротранспортною установкою твердих частинок в потоці гідросуміші; плоский гумотросовий тяговий канат змінного перерізу; плоский гумотросовий зрівноважувальний канат; процес отримання наноструктур; тривимірні моделі виробів, які мають бути використовано в якості вхідної інформації для автоматизованої розробки технологічних процесів лиття; процеси формування та реалізації тягових зусиль на вихідних ланках приводу шахтних локомотивів при їх різноманітних компонувальних схемах а також гальмівних сил в гальмівних пристроях з обмеженим фрикційним моментом в точці контакту колеса і рейки важкого шахтного шарнірно-зчленованого локомотива.
Мета проекту – аналіз умов роботи гірничих машин з урахуванням сучасних методів їх розрахунку та подальший розвиток на цій основ теорії; розробка та обґрунтування конструкторсько-технологічних рішень щодо створення гірничого обладнання нового покоління.
Основні наукові задачі: обґрунтування нових конструкцій гумотросових канатів для надвеликих глибин підйому на основі створених математичних моделей напружено-деформованого стану канатів; обґрунтування раціональних параметрів системи діагностики підйомного комплексу та його моделі функціонування; теоретичні та експериментальні дослідження ролі сил внутрішнього тертя у русі на формування об'єму утримання частинок віброзрідженого матеріалу; розробка математичної моделі поведінки шару сипкого матеріалу і твердого тіла в умовах вертикальної вібрації; теоретичні та експериментальні дослідження комплексного впливу різних видів ударно-хвильового навантаження та термічної обробки на сталі та сплави, та визначення параметрів, при яких утворюються ультрадрібнокристалічні структури; створення комп’ютерної твердотільної моделі органів намотування шахтних підіймальних машин та дослідження напружено-деформованого стану різноманітного підкріплення їх; теоретичне обґрунтування і вирішення задач синтезу кінематичних схем та побудові технічних рішень раціональних конструкцій підйомно-транспортних машин та спеціалізованих автотранспортних засобів; розробка узагальненої розрахункової схеми та математичної моделі із суттєво нелінійними характеристиками та компонувальні рішення з визначенням конструктивних параметрів тріботехнічних систем; розробка математичних моделей руху багатокомпонентної суміші в трубопроводі гідротранспортної установки та дослідження впливу параметрів руху гідросуміші, технологічних і геометричних параметрів на режими роботи гідротранспортної установки.