Обґрунтування параметрів кріплення 12 північного вентиляційного штреку 1 північної лави пл. ℓ6 гор. 885 м в умовах ВП "Шахта імені Д.Ф. Мельникова" ПАТ "Лисичанськвугілля"
Zusammenfassung
Об'єкт досліджень: геомеханічні процеси, що протікають навколо гірничої виробки в місцях сполучення з лавою.
Предмет досліджень: параметри геомеханічної системи «лава-штрек» в умовах наявності здимання порід підошви.
Мета роботи: обґрунтування параметрів кріплення 12 північного вентиляційного штреку пл. ℓ6 гір. 820м 1 північної лави пл. ℓ6 гір. 885 м в складних гірничо-геологічних умовах ВП "Шахта імені Д.Ф. Мельникова" ПАТ "Лисичанськвугілля".
Методи досліджень. Для досягнення поставленої мети в роботі використано комплексний підхід, що включає аналіз літературних джерел за темою роботи, обробка даних натурних спостережень, чисельний метод кінцевих елементів, аналіз і обробка результатів моделювання.
Отримані результати можуть бути використані для підвищення стійкості виробок і зменшенню витрат, пов'язаних з проходженням і підтримкою гірничих виробок, закріплених рамним кріпленням, які перебувають в складних гірничо-геологічних умовах шахти імені Д.Ф. Мельникова ПАТ «Лисичанськвугілля», а також на інших вугледобувних підприємствах, що працюють в подібних гірничо-геологічних умовах.
У розділі 1 виконано огляд ролі вугілля в Україні, а також його стратегічне значення в енергетиці, промисловості та економіки; наведено огляд засобів і способів охорони гірничої виробки в зоні впливу очисних робіт; сформульовано мету, ідею і поставлено задачі досліджень.
У Розділі 2 розглядаються характеристики шахти; аналізується стан виробок 1 північної лави пл. ℓ6, шахти імені Д.Ф. Мельникова, зокрема 12 північного вентиляційного штреку пл. ℓ6 та самої лави; обрані об'єкти досліджень; описано проблемну ситуацію стану вентиляційних виробок.
У розділі 3 обґрунтовано метод та програмний комплекс чисельного моделювання; розроблено розрахункову схему моделювання; розроблена методика моделювання анкерного кріплення з урахуванням «коефіцієнта текучості»; виконано моделювання та здійснено аналіз результатів, на основі якого встановлено раціональний варіант кріплення та проходження гірничих виробок 1 північної лави пл. ℓ6.