Маркетингове дослідження особливостей споживчих вподобань на ринку послуг
Resumen
Об'єкт дослідження – поведінка споживача на ринку споживчих послуг.
Мета дослідження – визначити стандарт вподобань отримувача послуги та запропонувати комплекс маркетингових дій для впливу на прихильність споживача до закладу.
Методи дослідження – статистичні методи, методи експертних оцінок, інформаційно-цільовий та контент аналіз, польові методи дослідження, АВС&XYZ-аналіз, PEST, IFAS, EFAS, SWOT методи аналізу, модель Портера, сегментування методом угрупувань, метод Кано, матриці Хассі та Ламбена.
Результати дослідження – проаналізовано маркетингова діяльність підприємства, що працює на ринку споживчих послуг, визначена місія, стратегічні бачення, ключові факторі успіху; зроблено сегментування та досліджено особливості поведінки споживачів на визначеному сегменті; здійснено аналіз ситуаційних факторів та референтних груп; розроблені рекомендації щодо маркетингового впливу на поведінку споживача.
Положення, що захищаються: 1) поведінка споживачів на споживчому ринку відрізняється готовністю заплатити більшу ціну за якість матеріальних складових та унікальність її процесу; 2) основними маркетинговими методами впливу є позиціонування преміальної якості послуг, у першу чергу у соціальних мережах та через власний сайт.
Використання результатів дослідження – можуть бути використані при розробці маркетингових програм та стратегій підприємств, що пропонують прості і схожі послуги на конкурентному ринку.
Інформація щодо впровадження – результати дослідження впроваджені в маркетингову діяльність студії «Citrus».
4
Взаємозв’язок з іншими роботами – в якості методичних і довідкових матеріалів використані теоретичні та методологічні положення, розроблені провідними українськими і зарубіжними вченими у галузі поведінки споживача на ринку послуг.
Соціально-економічна ефективність результатів дослідження –запропонований комплекс маркетингових дій сприяє збільшенню задоволення споживчих вподобань та підвищення економічної стійкості малого підприємства на ринку споживчих послуг.