Дослідження споживчої лояльності в системі прямого маркетингу
Zusammenfassung
В кваліфікаційній роботі досліджено особливості споживчої лояльності в системі прямого маркетингу підприємства, що діє на ринку косметичних та парфумованих засобів. Проаналізовано внутрішнє (сильні та слабкі сторони) та зовнішнє середовище (можливості та загрози) підприємства. Проведено маркетингове дослідження з метою виявлення ступеня лояльності споживачів косметичних та парфумованих засобів до торгової марки задля визначення цільового сегменту та шляхів удосконалення програми лояльності.
Об’єкт розроблення: процес формування маркетингової взаємодії підприємства з клієнтами у системі прямого маркетингу.
Мета кваліфікаційної роботи: дослідження лояльності клієнтів до торгової марки Yves Rocher в системі прямого маркетингу.
Положення, що захищаються: програма лояльності підприємства, що сформована на основі результатів маркетингових досліджень щодо особливостей споживчої поведінки, сприяє підвищенню іміджу компанії, залученню нових клієнтів і збереженню існуючих та, відповідно, зростанню конкурентоспроможності підприємства. Ситуаційний аналіз підприємства на ринку товарів попереднього вибору показав доцільність проведення відповідних заходів з утримання існуючих клієнтів активної бази та більшого залучення клієнтів пасивної бази.
Кваліфікаційна робота має тісний зв’язок із виконаними курсовими роботами з маркетингових досліджень, маркетингового стратегічного планування, науковими студентськими роботами з маркетингу. Результати роботи можуть бути використані на підприємствах роздрібної торгівлі, що використовують прямі канали збуту продукції. Соціально-економічна ефективність роботи полягає у формуванні раціональної програми лояльності, що задовольняє потреби суб’єктів взаємодії.
5
Висновки, пропозиції щодо розвитку об’єкта розроблення: основними рекомендаціями щодо розвитку підприємства є впровадження та удосконалення програми лояльності з метою утримання існуючих клієнтів та залучення нових.
У роботі використані такі методи досліджень: метод експертних оцінок (IFAS-аналіз при оцінці факторів внутрішнього середовища підприємства; EFAS-аналіз при оцінці факторів зовнішнього середовища підприємства; багатокутник конкурентоспроможності при оцінці конкурентів); методи маркетингових досліджень (кабінетні дослідження; метод опитування); статистичні методи (частотний аналіз та аналіз спрягованості при аналізі результатів маркетингового дослідження); методи маркетингового аналізу (методика NPS, RFM та Conversion model при описі цільових сегментів; SWOT-аналіз при проведенні ситуаційного аналізу підприємства).