Дослідження факторів, що впливають на вибір складних споживчих послуг
Zusammenfassung
Об'єкт дослідження – поведінка споживача на ринку складних споживчих послуг.
Мета дослідження – визначення напрямів маркетингових дій для формування стійкої лояльності споживачів щодо складних споживчих послуг.
Методи дослідження – статистичні методи, методи експертних оцінок, інформаційно-цільовий, методи опитування, АВС&XYZ-аналіз, SNW, STEР, IFAS, EFAS, SWOT методи аналізу, сегментування методом угрупувань, матриця оцінки факторів лояльності.
Результати дослідження – проаналізовано маркетингова діяльність типового підприємства що працює на ринку складних послуг – у сфері ресторанного бізнесу, визначена місія, стратегічні бачення, ключові внутрішні фактори, що необхідні для успішного розвитку на такого типу ринках; досліджено особливості поведінки споживачів на різних сегментах ресторанного бізнесу, що мають типові ознаки складних послуг; здійснено аналіз ситуаційних факторів та референтних груп щодо різних сегментів послуг; визначено загрози та можливості для розвитку підприємства на ринку ресторанних послуг.
Положення, що захищаються – ринок складних споживчих послуг має певні вимоги до маркетингових дій, серед яких потреба уваги до збалансованої асортиментної політики, з урахуванням акцентів на додаткових послугах (сервісних, розважальних тощо).
Інформація щодо впровадження – результати дослідження використані рестораном «Пастораль» (ТОВ «Аміров») задля підвищення обізнаності споживачами та розробки його комунікаційної політики.
4
Взаємозв’язок з іншими роботами – використано теоретичні положення, методики та рекомендації, що розроблені провідними українськими та зарубіжними маркетологами у галузі поведінки споживача.
Соціально-економічна ефективність результатів дослідження –запропонований комплекс маркетингових дій спрямований на підвищення якості та структури складних споживчих послуг у ресторанному бізнесі.