Використання методики знайдення рівноважних цін в ресторані
Mostra/ Apri
Data
2022Autore
Пістунов, Ігор Миколайович
Горобець, Єлизавета Юріївна
Metadata
Mostra tutti i dati dell'itemAbstract
Ресторанний бізнес є перспективним напрямком для здійснення довгострокових інвестицій, середній прибуток яких складає 15 – 20%. Такий вид бізнесу є одним з найскладніших, тому лише наявність капіталу не гарантує успіх. На сьогодні Україна зберігає тенденції збільшення
громадських зон та кількості закладів громадського харчування. Багато ресторанів закриваються, але на зміну їм завжди приходять нові, саме тому можна аналізувати ресторанний ринок нескінченно. За результатами з січня по вересень 2021 року обсяг торговельних надходжень ресторанного ринку в Україні становив приблизно 19,3 млрд. грн. або близько 695,8 млн. дол., що приблизно на 6 млрд. грн. або $218,9 млн., понад 45,9% – перевищує аналогічні показники 2020 року. Особливо актуальним становиться питання про те, як
втриматися на ринку та зайняти лідируючу позицію, не зазнавши краху. Ключовими елементами ринкової економіки є ціна та ціноутворення. Стратегія ціноутворення дає можливість координувати напрямок, рівень та швидкість зміни цін, адже ціноутворення в індустрії харчування – це ефективний інструмент отримання максимального прибутку ресторану. На
сьогодні більшість власників ресторанного бізнесу визначають ціни за допомогою АВС-аналізу та інтуїції. Актуальність вирішення проблем ціноутворення полягає в тому, що некоректні рішення щодо встановлення цін на продукцію здатні вивести показники фінансово-господарської діяльності підприємства за межі допустимих значень, або привести до банкрутства. Метою даної роботи є розроблення надійної економіко-математичної моделі знайдення рівноважних цін в умовах сталої норми прибутковості. Для цього складено систему рівнянь, в якій порівнюються норми прибутковості кожного окремого товару з загальною. Коригування цін відбувається
пропорційно обсягу реалізації кожного товару. Коефіцієнт коригування кожної часткової норми прибутковості на окремий товар здійснюється як різниця між числом Фібоначчі та відносною частотою споживання кожного товару у попередній період. Розроблена методика була використана для знайдення рівноважних цін в ресторані у вересні 2021 році. Алгоритм показав
ефективність, при коригованих цінах прибуток збільшується. The restaurant business is a promising area for long-term investments, the average profit of which is 15 – 20%. This type of business is one of the most difficult, so only the availability of capital does not guarantee success. Today, Ukraine maintains trends of increasing public areas and the number of
catering establishments. Many restaurants are closing, but they are always replaced by new ones, which is why you can analyze the restaurant market indefinitely. According to the results from January to September 2021, the volume of trade revenues of the restaurant market in Ukraine amounted to approximately UAH 19.3 billion. or about 695.8 million dollars, which is about 6 billion UAH. or $ 218.9 million, more than 45.9% - more than in 2020. The question of how to stay in the
market and take a leading position without collapsing becomes especially relevant.