Безсенсорне вимірювання моменту опору та потужності в електроприводі постійного струму
Abstract
Мета. Розглянути особливості побудови та функціювання специфічних технологічних механізмів для яких потрібно визначення моменту опору та потужності на робочому органі виконавчого механізму. Дослідити можливості безсенсорного вимірювання механічних параметрів привідних системах постійного струму. За такого підходу збільшується працездатність робочого органу за рахунок підтримки та стабілізації на сталому рівні потоку механічної потужності на валу двигуна. Досягти підтримання потужності на незмінному рівні дозволяє реалізувати “м’які” механічні характеристики на робочому органі приводу, що за певних умов дозволяє враховувати технологічні особливості роботи та підвищити працездатність технологічного інструменту.
Методика. Дослідження здійснено на підставі використання ідей модального синтезу
спостерігаючого пристрою. За цією методикою знайдена оцінка для вектору стану системи
спостереження. Оцінка стану проведена на базі інформації про вхідні й вихідні величини системи і її структури, що апріорно відомі. Використання матричного математичного апарату надало можливості знайти вихідні рівняння, що описують динамічні процеси в об'єкті керування. Purpose. Determination of the resistance torque and power on the working body of the executive
mechanism of the DC electric drive in order to increase the efficiency of the working body by maintaining and stabilizing the flow of mechanical power on the motor shaft at a constant level. the features of the construction and operation of specific technological mechanisms for which it is necessary to determine the torque of resistance and power on the working body of the executive mechanism. The possibilities of sensorless measurement of mechanical parameters of direct current drive systems are investigated. The resistance torque and power on the working body of the executive mechanism of the DC electric drive in order to increase the efficiency of the working body by maintaining and stabilizing the flow of mechanical power on the motor shaft at a constant level are determination. With this approach, the working capacity of the working body increases due to the maintenance and stabilization at a constant level of the flow of mechanical power on the engine shaft. Achieving the maintenance of power at a constant level allows one to implement "soft" mechanical characteristics on the working body of the drive, which under certain conditions allows one to take into account the technological features of work and increase the efficiency of the technological tool.