Особливості визначення китайсько-американської літератури
Resumen
Китайсько-американська література як складова азійсько-американської літератури
та американської літератури загалом стала відомою на теренах літературознавства лише
в 1970-х роках [4]. Поштовхом до переосмислення значущості творів, написаних людьми
з китайським корінням, став рух за громадянські права в США 1960-х років. Згодом
це сприяло видавництву антологій прозових та поетичних творів азійсько-американських
письменників. Відомий американський письменник і драматург китайського походження
Френк Чін у передмові до антологій «Айййііііі! Антологія азійсько-американських
письменників» («Aiiieeeee!: An Anthology of Asian-American Writers», 1974) зауважив, що
не місце народження письменника має визначати приналежність його творчості до галузі
китайсько-американської літератури. Він вважав, що мірою азійсько-американської
природи творів має бути «народження чуттєвості» («the birth of sensibility»). У поняття
«чуттєвість» Френк Чін вкладав не особистий досвід життя в Китаї, а дослідження
китайської історії, культури, філософської думки, проведені письменником, ретельно
зібрана ним інформація, втілена у літературному творі.