Бялобржеський, О. В.О. В.БялобржеськийСлободенюк, Д. В.Д. В.Слободенюк2021-06-172021-06-172013Бялобржеський О. В. Система керування динамічними режимами збудження синхронного двигуна / О. В. Бялобржеський, Д. В. Слободенюк / Гірнича електромеханіка та автоматика : наук. - техн. зб. / [гол. ред. Г. Г. Півняк] ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Держ. вищий навч. закл. “Нац. гірн. ун-т” - Дніпропетровськ : НГУ, 2013. - Вип. 91. – С. 94-98http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/158000Робота синхронного двигуна (СД) екскаватора ЕКГ-8І характеризується тривалим режимом роботи з навантаженням, що змінюється безсистемно, через різні проміжки часу [1]. Такий режим роботи при значних накидах навантаження синхронного двигуна без автоматичного регулювання збудження викли-кає хитання ротора та коливання активного і реактивного струмів двигуна, зниження віддачі реактивної потужності СД у мережу. Хитання ротора та коливання активного струму негативно впливають на стійкість синхронного двигуна і технологічного обладнання, знижується їх надійність, збільшуються втрати електроенергії. Крім того, коливання активного і реактивного струмів викликають відхилення напруги мережі за амплітудою та фазою. Таким чином компенсуюча можливість синхронного двигуна в повній мірі не використовується. Основним методом підвищення динамічної та статичної стійкості синхронних двигунів у перехідних режимах є застосування автоматичних регуляторів збудження . Автоматичне регулювання збудження дозволяє значно підвищити техніко-економічні показники роботи потужних екскаваторних двигунів та живильної мережі, повною мірою використовувати властивість якість синхронного двигуна – можливість регулювання реактивної потужностіukсистема керуваннядинамічний режимзбудження синхронного двигунасинхронний двигунСистема керування динамічними режимами збудження синхронного двигунаArticle621.313.323