Франчук, В. П.В. П.ФранчукЛаухін, Д. В.Д. В.ЛаухінЗіборов, К. А.К. А.ЗіборовРотт, Н. О.Н. О.РоттФедоряченко, С. О.С. О.Федоряченко2021-09-132021-09-132021Вплив теплофізичних процесів, що відбуваються в зоні рухомого контакту, на механічні властивості поверхневого шару матеріалів / Франчук В. П., Лаухін Д. В., Зіборов К. А., Ротт Н. О., Федоряченко С. О. // Національний гірничий університет. Збірник наукових праць. – Дніпро : НТУ «Дніпровська політехніка», 2021. – № 65. – С. 118-129.http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/158806При взаємодії тіл з рухомою точкою контакту необхідно враховувати фізико-механічні властивості поверхневих шарів, які відрізняються від властивостей матеріалу, що знаходиться на значній відстані від його поверхні. Ця різниця виникає в результаті хімічних і структурних перетворень, механічних і термічних впливів, зносу і контактної втоми матеріалів поверхні пари тертя колесо-рейка. Запропоновано режими термічної обробки, які забезпечують структурну однорідність і дозволяють підвищити механічні властивості обода колеса.При взаимодействии тел с движущейся точкой контакта необходимо учитывать физико-механические свойства поверхностных слоев, которые отличаются от свойств материала, находящегося на значительном удалении от его поверхности. Эта разница возникает в результате химических и структурных превращений, механических и термических воздействий, износа и контактной усталости материалов поверхности пары трения колесо-рельс. Предложены режимы термической обработки, которые обеспечивают структурную однородность и позволяют повысить механические свойства обода колеса.When bodies interact with a moving contact point, it is necessary to take into account the physical and mechanical properties of the surface layers, which differ from the properties of a material located at a considerable distance from its surface. This difference arises as a result of chemical and structural transformations, mechanical and thermal effects, wear and contact fatigue of the surface materials of the wheel-rail friction pair. The modes of heat treatment are proposed, which provide structural homogeneity and improve the mechanical properties of the wheel rim.ukповерхневий шартемпературапара тертярухливий контактструктурний стантермічна обробкамеханічні властивостіповерхностный слойтемпературапара тренияподвижный контактструктурное состояниетермическая обработкамеханические свойстваsurface layertemperaturefriction pairmovable contactstructural stateheat treatmentmechanical propertiesВплив теплофізичних процесів, що відбуваються в зоні рухомого контакту, на механічні властивості поверхневого шару матеріалівInfluence of thermophysical processes occurring in the zone of moving contact on the mechanical properties of the surface layer of materialsArticle622.625.28