Решетілова, Тетянa БорисівнaТетянa БорисівнaРешетілова2013-06-062013-06-062008-12-05http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/1265Рукопис закінчено 5 грудня 2008 р. Результати цієї роботи розглянуто Вченою Радою НГУ, протокол №8 від 16 грудня 2008 р.РЕФЕРАТ Звіт по НДР: 115 с., 29 табл., 44 рис. Метою дослідження є розробка методологічних засад формування стійких конкурентних переваг ВНЗ на основі розвитку ключових компетенцій. Предмет – принципи, методи і практичні аспекти формування механізмів стратегічного управління конкурентоспроможним потенціалом ВНЗ. Об’єкт – потенціал системи «ВНЗ», яка діє за умов конкурентного середовища. Методологічною основою є принципи системного підходу, які використано у дослідженні освітніх процесів, що дозволило виокремити сутнісні характеристики взаємодії ВНЗ на ринку освітніх послуг, встановити механізми розвитку ВНЗ під впливом чинників конкуренції. У процесі роботи використано загальнонаукові методи досліджень, а саме: абстракція, аналіз, та синтез. Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативні акти, що регулюють головні напрями економічної, соціальної, регіональної та державної політики у сфері розвитку освіти, нормативно-правові акти, рекомендаційні та статистичні матеріали Міністерства освіти і науки України, Державного комітету статистики України, опитування споживачів ринку освітніх послуг Дніпропетровської області, матеріали періодичних видань. Розвинуто теорію управління шляхом створення нового підходу до механізму стратегічного планування ВНЗ на основі превентивного розвитку конкурентоспроможного потенціалу у відповідності до стратегічних цілей з метою досягнення конкурентних переваг Визначено послідовність формування потенціалу ВНЗ, яка ґрунтується на принципах ситуаційного моделювання за допомогою збалансованої системи показників і дозволяє оперативно коригувати структуру освітнього закладу до змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі.ukВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАДКОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИЙ ПОТЕНЦІАЛРИНОК ПРАЦІРИНОК ОСВІТНІХ ПОСЛУГСИСТЕМA ІНДИКАТОРІВРОЗРОБКА МЕТОДОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ І ПІДТРИМКИ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (заключний звіт) по темі ГП-384Technical Report