Формування оптимальної територіальної організації закладів загальної середньої освіти в регіонах України
Zusammenfassung
Харченко М. О. Формування оптимальної територіальної організації закладів загальної середньої освіти регіонів України. – На правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Дніпропетровськ, 2016.
Дисертаційна робота присвячена узагальненню та розвитку науково-методичних засад та розробленню практичних рекомендацій щодо формування оптимальної територіальної організації закладів загальної середньої освіти регіонів України з урахуванням їх соціально-економічних та екологічних показників.
У ході визначення ролі територіальної організації закладів загальної середньої освіти в розвитку продуктивних сил розвинуто економічне трактування продуктивних сил та виокремлено абсолютні та відносні продуктивні сили. Досліджено існуючі проблеми територіального розміщення закладів середньої освіти в Україні. На цій основі розроблено концептуальні підходи до оптимізації територіальної організації закладів загальної середньої освіти в регіонах України з урахуванням їх соціально-економічних та екологічних показників. Удосконалено теоретичні засади формування освітніх округів. Розраховано інтегральний індекс функціонування закладів загальної середньої освіти в умовах соціально-економічного розвитку регіону, на основі якого регіони України згруповано в матрицю освітніх округів. Розвинуто методичні основи прийняття рішень про закриття закладів загальної середньої освіти на підґрунті витратного концептуального підходу. Запропоновано визначати соціальну значимість закладу середньої освіти. Удосконалено методичний підхід до оптимізації територіальної організації закладів загальної середньої освіти, який забезпечує мінімальний обсяг загальних видатків на їх утримання за максимального рівня соціальної значимості.