Системний підхід до вибору нових засобів транспорту для роботи на глибоких кар'єрах
Abstract
Надано класифікацію транспортних засобів для роботи в умовах відкритої розробки родовищ за ступенем поширеності, досвідом використання та впровадженням у виробництво. Виділено три групи транспортних засобів: поширені, малопоширені та перспективні. Запропоновані різні підходи до обґрунтування доцільності застосування гірничотранспортних внутрішньокар’єрних схем транспорту, в ланки яких входить обладнання з різних запропонованих класифікаційних груп. Розроблена методика оцінки переваг
нових транспортних засобів, в основі якої лежать методи системного підходу, аналогій, техніко-економічного аналізу та логічних інженерних рішень. Виділено три умови переходу на новий вид транспорту: економічну, технологічну та екологічну. Представлена классификация транспортных средств для работы в условиях открытой разработки месторождений по степени распространенности, опыту использования и внедрению в производство. Выделены три группы транспортных средств: распространенные, малораспространенные и перспективные. Предложены различные подходы к обоснованию целесообразности применения горнотранспортных внутрикарьерных систем транспорта, в звенья которых входит оборудование из разных предложенных классификационных групп. Разработана методика оценки преимуществ новых транспортных средств, в основе которой лежат методы системного подхода, аналогий, технико-экономического анализа и логических инженерных решений. Выделены три условия перехода на новый вид транспорта: экономическое, технологическое и экологическое. The classification of transport means for using in conditions of surface mining of mineral deposits is presented according to the degree of prevalence, experience of use and implantation into industry. There are three groups of transport means: common, minor and prospective. Various approaches to the justification of the mining transport systems, taking into account the units of which include equipment from the various classification groups are proposed. A new methodology
of assessing the benefits of new transport means, based on the methods of the system approach, analogies, technical-economic analysis and logical engineering solutions, is developed. There are three conditions for transition to a new transport mean: economic, technological and ecological.