On influence of additional members' movability of mining rolling stock on safety characteristics of the motion
Переглянути
Дата
2015Автор
Ziborov, Kirill
Fedoriachenko, Sergej
Fedoriachenko, Daria
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
The paper is devoted to mining rail vehicle motion stability while motion on the rail track of steady and transient curvature. Several kinematical schemes of mining locomotives are studied. Assumed, that the most dynamically stable is locomotive with pin‐joint coupling design. In addition, additional local movability of wheel set is studied subject to safety factor while motion on the mining rail track. Работа посвящена определению параметров устойчивости при движении рельсовому пути переменной и постоянной кривизны. Изучено несколько кинематических схем и конструкций шахтного локомотива. Высказано мнение, что наиболее динамически устойчивым является конструкция шахтного локомотива шарнирно‐сочлененной компоновки. Также, проанализирована роль дополнительной кинематической подвижности ходовой части вагонетки в увеличении устойчивости движения по шахтному рельсовому пути.