Показати скорочений опис матеріалу
Експериментальне визначення модуляційних втрат енергії в асинхронному двигуні
dc.contributor.author | Шавьолкін, О. О. | |
dc.contributor.author | Мірошник, Д. М. | |
dc.contributor.author | Божко, В. В. | |
dc.date.accessioned | 2021-06-16T10:58:48Z | |
dc.date.available | 2021-06-16T10:58:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Шавьолкін .О. О. Експериментальне визначення модуляційних втрат енергії в асинхронному двигуні / О. О. Шавьолкін, Д. М. Мірошник, В. В. Божко / Гірнича електромеханіка та автоматика : наук. - техн. зб. / [гол. ред. Г. Г. Півняк] ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Держ. вищий навч. закл. “Нац. гірн. ун-т” - Дніпропетровськ : НГУ, 2013. - Вип. 91. – С. 25-29 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/157979 | |
dc.description.abstract | При живленні асинхронного двигуна (АД) з короткозамкненим ротором від автономного інвертора напруги (АІН) з широтно-імпульсною модуляцією (ШІМ) у ньому крім втрат від дії синусоїдального струму ΔР АДсин , виникають додаткові втрати енергії, що викликані пульсаціями струму статора з частотою ШІМ [1–3] (модуляційні втрати ΔР АДмод ). Вони викликають додатковий нагрів АД (обмотка, сталь) і обумовлюють недовикористання АД за потужністю, у зв'язку з чим виникає необхідність числового визначення і мінімізації даного типу втрат. У роботах [1, 3] показано, що модуляційні втрати енергії в АД складають 9% від загальних втрат енергії, що погіршує його енергетичні характеристики. Ці втрати енергії не є постійними і змінюються при частотному керуванні АД [4], оскільки зі зміною частоти й амплітуди основної гармоніки вихідної напруги АІН U s(1) також змінюються форма напруги і струму статора двигуна, а, отже, і втрати ΔР АДмод. Одним із напрямів зменшення впливу цих втрат є проектування АД зі збільшеним значенням індуктивності розсіювання [2], через що зменшується амплітуда високочастотних пульсацій струму статора і модуляційні втрати в АД. Але при цьому зменшується перевантажувальна здатність двигуна. Зменшення амплітуди високочастотних пульсацій струму АД досягається за рахунок використання додаткових фільтрів або за рахунок підвищення частоти модуляції при відповідному збільшенні втрат енергії в АІН. Іншим напрямом зменшення втрат ΔР АДмод є формування напруги статора за особливим законом керування перетворювачем частоти (ПЧ), що дозволяє мінімізувати їх вплив на загальні втрати АД. Так, у роботі [4, 5] пропонується формування вихідної напруги АІН при регулюванні його вхідної напруги за допомогою імпульсного перетворювача. Слід зазначити, що на даний момент питання визначення втрат енергії у АД при частотному керуванні вивчене недостатньо, існуючі методики [1–4] не дозволяють аналітично визначити втрати ΔР АДмод. Вирішення цього питання потребує додаткових експериментальних досліджень. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НГУ | uk_UA |
dc.subject | автономный инвентор напржения | uk_UA |
dc.subject | асинхронный дивгатель | uk_UA |
dc.subject | асинхронний двигун | uk_UA |
dc.subject | широтно-імпульсна модуляція | uk_UA |
dc.title | Експериментальне визначення модуляційних втрат енергії в асинхронному двигуні | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udk | 621.313 | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
ГЕА, 2013 рік, №91 [32]