Показати скорочений опис матеріалу
Формування та реалізація публічноуправлінської діяльності в системі правоохоронних органів: теоретико-методологічні засади
dc.contributor.author | Хоміч, Ю. Г. | |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T08:54:12Z | |
dc.date.available | 2023-03-13T08:54:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Хоміч Ю. Г. Формування та реалізація публічноуправлінської діяльності в системі правоохоронних органів: теоретико-методологічні засади : дис. … д-ра філос. : спец. 281. / Хоміч Юрій Григорович ; М-во освіти і науки України, НТУ «Дніпровська політехніка». – Дніпро, 2022. – 197 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/162777 | |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена дослідженню формування та реалізації публічно-управлінської діяльності в системі правоохоронних органів. Встановлено залежність стану забезпечення суспільної безпеки і правопорядку від раціонального перебігу реформи правоохоронних органів. Доведено, що реформа правоохоронних органів набула особливої актуальності в умовах децентралізації та цифровізації, оскільки були утворені нові правоохоронні органи в системі виконавчої влади, діяльність яких мала забезпечити ефективність правоохорони в Україні. Наголошено, що в системі правоохоронних органів важливим виcтупає завдання реформування функцій, структури та повноважень таких органів з метою підвищення ефективності та сталості їх функціонування. Встановлено, що у сучасних умовах реформи децентралізації особливого значення набуває здатність системи публічного управління зберігати рівновагу в умовах суттєвої зміни норм і процедур управлінської діяльності. Доведено, що інноваційна модель суверенної держави потребує формування та реалізації раціональної моделі діяльності правоохоронних органів, базовим завданням яких виступає гарантування кожній людині чіткого дотримання конституційних принципів, реалізації права на «добре врядування». Розкрито сутність формування інституціонально-правового концепту територіального управління правоохоронними органами як основи механізму державного управління суспільною безпекою і правопорядком в контексті процесів децентралізації влади в Україні. На цій основі визначено завдання: 1) охарактеризувати особливості та закономірності, сучасні тенденції функціонування системи правоохоронних органів; 2) встановити етапи реалізації регіональних програм правоохоронної діяльності; 3) детермінувати роль органів територіального управління загального призначення у частині забезпечення функціонування механізму правоохорони в частині фінансування відповідних регіональних програм Обгрунтовано, що реалізація функції сучасного правоохоронного органу у сфері публічного управління повинна бути забезпечена дієвими механізмами та раціональними моделями організації управлінської діяльності на основі удосконалення системи публічно-службових відносин. У роботі проаналізовано інституціональну основу сучасних правоохоронних органів, розвиток публічноуправлінських механізмів в системі спеціалізованих правоохоронних органів. Встановлено, що нагальною проблемою виступає несистемність забезпечення реформування правоохоронних органів, подовження у часі структурних реформ, суб’єктна невизначеність реформування. У дисертації вказані нагальні завдання діяльності правоохоронних органів, зокрема, оптимізація територіальних підрозділів правоохоронних органів в умовах децентралізації; формування засад взаємодії правоохоронних органів та органів виконавчої влади з метою раціоналізації надання публічних послуг; удосконалення нормативно-правового забезпечення реформування правоохоронних органів. Розмежовано поняття «правоохоронна функція держави», «функції правоохоронної діяльності», «функції правоохоронних органів». Встановлено зміст правоохоронної функції серед функцій демократичної держави. Проаналізовано дослідницькі підходи щодо основних функцій держави у контексті сучасних державноуправлінських реформ. Визначені головні особливості механізмів реалізації правоохоронної функції у контексті інституціонального змісту державної влади. Наведена авторська класифікація змісту правоохоронної функції з позицій суб’єктності управління, особливостей регулювання, а також предметного поля реалізації такої функції. Запропонована авторська наукова позиція щодо змісту правоохорони, правореалізації та правозабезпечення. Конкретизовано зміст механізмів регулювання діяльності правоохоронних органів та органів, що включені у процес реалізації правоохоронної функції. Систематизовано наукові підходи щодо законодавчого закріплення поняття «правоохоронна функція» у контексті понять «функція держави» та «функція державного управління». Доведено, що сучасний правовий механізм реалізації здійснення правоохоронної функції може бути сформований на основі принципів публічного управління у сфері державної безпеки та охорони громадського порядку, базується на виключній ролі засад існування сучасної європейської держави. Результатом концептуалізації поняття «правоохоронна функція» виступатиме формування методологічного розуміння такої функції як поєднання забезпечення державою демократичного алгоритму забезпечення прав і свобод громадян шляхом раціонального нормотворення та діяльності держави щодо забезпечення правопорядку, конституційного режиму захисту прав та законних інтересів людини шляхом точного та повного дотримання законодавства всіма громадянами, організаціями та державними органами. | uk_UA |
dc.description.abstract | The dissertation is devoted to research of formation and realization of public administrative activity in systems of law enforcement agencies. The dependence of the state of ensuring public safety and law and order on the rational course of law enforcement reform has been established. It is proved that the reform of law enforcement agencies is especially relevant in the context of decentralization and digitalization, as new law enforcement agencies were created in the executive branch, whose activities were effective in law enforcement in Ukraine. It is emphasized that the system of law enforcement agencies has the task of reforming the functions, structure and powers of such bodies in order to increase the efficiency and sustainability of their functioning. It is established that in modern conditions of decentralization reform of special importance occurs in the system of public administration of balance in the conditions of modern change of norms and procedures of administrative activity. It is proved that the innovative model of a sovereign state requires the formation and implementation of a rational model of law enforcement, basic tasks that guarantee individual people strict adherence to constitutional principles, the right to «good order». The essence of the formation of the institutional and legal concept of territorial management of law enforcement agencies as the basis of the mechanism of state management of public safety and law and order in the context of decentralization of power in Ukraine is revealed. On this basis, the tasks are identified: 1) characteristics of features and patterns, current trends in the functioning of the law enforcement system; 2) establish the stages of implementation of regional law enforcement programs; 3) to determine the role of bodies of territorial administration of general purpose in terms of ensuring the functioning of the law enforcement mechanism in terms of financing the relevant regional programs It is substantiated that the implementation of the functions of a modern law enforcement body in the field of public administration should be ensured by effective mechanisms and rational models of organization of management activities based on improving the system of public service relations. The paper analyzes the institutional basis of modern law enforcement agencies, the development of public administration mechanisms in the systems of specialized law enforcement agencies. It is established that the urgent problem is the inconsistency of law enforcement reform, the extension of structural reforms, the subjective uncertainty of reform. The dissertation indicates the urgent tasks of law enforcement agencies, in particular, the optimization of territorial units of law enforcement agencies in the context of decentralization; principles of interaction between law enforcement agencies and executive authorities to streamline the provision of public services; improving the legal framework for reforming law enforcement agencies. The notion of «law enforcement function of the state», «functions of law enforcement activities», «functions of law enforcement agencies» is distinguished. The content of the law enforcement function among the functions of a democratic state is established. Research approaches to the main functions of the state in the context of modern state and legal reform are analyzed. The main features of the mechanisms of realization of the law enforcement function in the context of the institutional content of state power are determined. The author's classification of the content of the law enforcement function from the standpoint of the subjectivity of management, the peculiarities of regulation, as well as the subject field of implementation of functions. The author's scientific position on the content of law enforcement, law enforcement and law enforcement is proposed. The content of mechanisms for regulating the activities of law enforcement agencies and bodies involved in the implementation of law enforcement functions is specified. Scientific approaches to the legislative consolidation of the concept of «law enforcement function» in the context of the concept of «state function» and «public administration function» are systematized. It is proved that the modern legal mechanism of realization of law enforcement functions can be formed on the basis of principles of public administration in the field of state security and protection of public order, based on the exclusive role of the basis of existence of the modern European state. The result of the conceptualization of the concept of «law enforcement function» is the formation of a methodological understanding of such functions as combining state-democratic algorithm to ensure the rights and freedoms of citizens through rational rule-making and activities to ensure law and order, constitutional protection of human rights and legitimate human interests, citizens. organizations and government agencies. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НТУ ДП | uk_UA |
dc.subject | адміністрування | uk_UA |
dc.subject | принципи діяльності | uk_UA |
dc.subject | правоохоронні органи | uk_UA |
dc.subject | публічне управління | uk_UA |
dc.subject | регіональний рівень | uk_UA |
dc.subject | територіальна організація влади | uk_UA |
dc.subject | функції держави | uk_UA |
dc.subject | administration | uk_UA |
dc.subject | principles of activity | uk_UA |
dc.subject | law enforcement bodies | uk_UA |
dc.subject | public administration | uk_UA |
dc.subject | regional level | uk_UA |
dc.subject | territorial organization of power | uk_UA |
dc.subject | functions of the state | uk_UA |
dc.title | Формування та реалізація публічноуправлінської діяльності в системі правоохоронних органів: теоретико-методологічні засади | uk_UA |
dc.title.alternative | Formation and implementation of public administration activities in the system of law enforcement agencies: theoretical and methodological principles. | |
dc.type | Other | uk_UA |
dc.identifier.udk | 351.74 | uk_UA |