Показати скорочений опис матеріалу
Система надання адміністративних послуг в Україні: особливості нормативно-правового регулювання
dc.contributor.author | Маматова, Тетяна | |
dc.contributor.author | Сидоренко, Наталя | |
dc.date.accessioned | 2023-04-12T06:52:27Z | |
dc.date.available | 2023-04-12T06:52:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | DOI: 10.15421/1520115 | |
dc.identifier.uri | http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/162949 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена визначенню основних етапів розвитку нормативно-правового забезпечення системи надання адміністративних послуг в Україні належать:закладення основ системи надання адміністративних послуг у частині взаємодії із суб’єктами господарювання (до 2005 р.); початок формування системи надання адміністративних послуг (2006–2008 рр.); нормотворча діяльність з метою упорядкування сфери адміністративних послуг (2009–2013 рр.); розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері надання адміністративних послуг (2014–2017 рр.); розвиток мережі належних центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) органів місцевого самоврядування і діджиталізація сфери публічних послуг (2019–2020 рр.). Розглянуто та проаналізовано окремі законодавчі акти, що надають органам місцевого самоврядування певних власних та делегованих повноважень у сфері надання адміністративних послуг. Акцентовано на тому, що нормативно-правове поле у сфері публічного управління, зокрема, надання адміністративних послуг населенню, перебуває в постійному розвитку. Вивчення тенденцій у зазначеній сфері вказує на те, що подальший вектор розвитку буде спрямований переважно на кінцевого споживача послуг – суб’єкта звернення із нормативним визначенням пріоритетності комплексного характеру послуг та їх надання переважно в електронному вигляді, наприклад із використанням застосунку «Дія» чи аналогічних сервісів. Визначено, що забезпечення інноваційного розвитку сфери надання адміністративних послуг вимагає від органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування прийняття стратегічних рішень щодо розбудови відповідної інфраструктури: оновлення комп’ютерної, спеціалізованої (робочих станцій) техніки та іншої оргтехніки в ЦНАП; забезпечення якісного зв’язку задля ефективної роботи Інтернет мережі, що дозволяє ефективно працювати мобільним ЦНАП та робочим містам адміністраторів, здійснювати обслуговування фізичних та юридичних осіб у територіальних підрозділах ЦНАП та на віддалених робочих місцях, здійснювати миттєві розрахунки за адміністративні послуги, отримувати доступ до державних реєстрів; реалізація заходів з інформування та залучення населення до діяльності ЦНАП. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article is devoted to determining the main stages of regulatory and legal support of the administrative services’ system in Ukraine development which include: laying the foundations of the administrative services’ system in terms of interaction with business entities (until 2005); the beginning of the administrative services’ system formation (2006–2008); rule-making activity for the purpose of streamlining the sphere of administrative services (2009–2013); expanding the local governments’ powers in the field of administrative services (2014–2017); development of a network of appropriate administrative services centres of local governments and digitalization of public services (2019–2020). Certain legislative acts that provide local governments with certain own and delegated powers in the field of administrative services are considered and analysed. Emphasis is placed on the fact that the legal field in the field of public administration, in particular, the provision of administrative services to the population, is constantly evolving. The study of trends in this area indicates that the further vector of development will be aimed mainly at the end user of services – the subject of the application – with regulatory priority of complex services and their provision mainly in electronic form, for example using the application «Diia» or similar services. It is determined that ensuring the innovative development of administrative services requires state executive bodies and local governments to make strategic decisions on the development of appropriate infrastructure: updating computer, specialized (workstations) equipment and other office equipment in the administrative services centres; ensuring high-quality communication for the effective operation of the Internet, which allows mobile administrative services centres and workplaces of administrators to work effectively, to provide services to individuals and legal entities in the territorial divisions of administrative services centres and remote workplaces, make instant payments for administrative services, gain access to state registers; implementation of activities to inform and involve the public in the administrative services centres’ activities. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | публічне управління | uk_UA |
dc.subject | децентралізація | uk_UA |
dc.subject | адміністративні послуги | uk_UA |
dc.subject | центр надання адміністративних послуг | uk_UA |
dc.subject | ЦНАП | uk_UA |
dc.subject | нормативне регулювання | uk_UA |
dc.subject | закон | uk_UA |
dc.subject | public administration | uk_UA |
dc.subject | decentralization | uk_UA |
dc.subject | administrative services | uk_UA |
dc.subject | administrative services centre | uk_UA |
dc.subject | regulations | uk_UA |
dc.subject | law | uk_UA |
dc.title | Система надання адміністративних послуг в Україні: особливості нормативно-правового регулювання | uk_UA |
dc.title.alternative | The system of administrative services in Ukraine: features of legal regulation | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udk | 35.078+351(477) | uk_UA |