Особливості енергоефективного автоматичного керування процесами транспортування вугілля на шахті
Mostra/ Apri
Data
2024Autore
Яцюк, Д. С.
Продан, Б. Ш.
Бубліков, А. В.
Metadata
Mostra tutti i dati dell'itemAbstract
З оглядом на те, що Україна має значні запаси корисних копалин,
вугільна промисловість довгі роки була однією з ключових галузей економіки нашої
держави. Але з обранням України європейського вектору розвитку відбулося
переосмислення також й її енергетичної стратегії. Згідно з нею, до 2050 року
відбудеться перехід до зеленої енергетики з метою максимального наближення до
кліматичної нейтральності. Однак, незважаючи на те, що основний акцент при
генеруванні електроенергії буде зроблений на відновлювані джерела енергії та атомні
електростанції з масовим впровадженням storage-систем та сучасних інформаційних
технологій для її зберігання й розподілу, повністю завдання балансування в
енергосистемі країни без теплових електростанцій вирішене не буде. І це відображено в
енергетичній стратегії. Крім того, певні марки вугілля є необхідними складовими для
хімічних та металургійних процесів, тож абсолютна повна відмова від шахтних
підприємств не передбачається. Підтвердженням тому є активна розробка нових лав
навіть в умовах війни. Але, в процесі реструктуризації видобувної галузі планується
залишити тільки рентабельні підприємства. Підвищення їх рентабельності буде
досягатися, у тому числі, за рахунок впровадження нових інноваційних технологій, що
дозволять підвищити екологічність та безпеку видобутку вугілля та зменшити
собівартість цього процесу. Тому дослідження енергоефективних алгоритмів керування
режимами роботи гірничих машин є актуальними для українських шахтних підприємств.