Місце та роль вищих навчальних закладів в системі соціально - економічного розвитку України
Zusammenfassung
Україна чітко визначила орієнтир на входження до освітнього простору Євро пи та здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських вимог для практичної реалізації цієї мети . У межах Болонського процесу було сфор мульовано шість ключових принципів : впровадження двоциклового навчання , запровадження кредитної системи , контроль якості освіти , підвищення мобільності студентів , забезпечення працевлаштування випускників , забезпечення привабли вості європейської системи освіти . Болонський процес відкриває можливості для інтернаціоналізації вищої освіти , формами якої є мобільність слухачів , викладачів , інтернаціоналізація навчальних планів та транснаціоналізація вищої освіти . На сучасному етапі соціально -економічного розвитку нашої країни надзви чайно зростає роль вищої освіти в становленні економіки знань . Водночас еконо мічна криза та прискорення інфляційних процесів для більшості вітчизняних вищих навчальних закладів спричинили погіршення необхідного фінансового забезпечення . В умовах обмеженої фінансової автономії навчальних закладів це стає негативним чинником удосконалення системи фінансування вищої освіти . Саме тому подальший розвиток вищої освіти в Україні , направлений на отримання висококваліфікова них , конкурентоспроможних кадрів , потребує удосконалення всієї системи фінан сового управління вищою освітою та вирішення проблеми розширення фінансових джерел вищих навчальних закладів .
Collections
- 11–12 квітня 2013 р. [21]