Дослідження зміни довжини транспортування гірничої маси при поглибленні кар’єру із застосуванням крутопохилих траншей
Abstract
Наукова новизна. Встановлені залежності між складовими автомобільної траси в кар’єрі та зроблена оцінка їх впливу на відстань транспортування. Впровадження крутих траншей дозволяє значно скоротити відстань транспортування в кар’єрі, одночасно з цим значно підвищується вплив складових траси виробок (ділянок примикання, ухили, повороти) на відстань транспортування гірничої маси при поступовому збільшені глибини кар’єрів.
Практичне значення. Отримані результати дозволили встановити коефіцієнти подовження траси, розкривних виробок при підвищенні ухилу в разі застосування нових типів рухомого складу автотранспорту. Обґрунтовуючи трасу виробок, необхідно приділяти увагу параметрам різних складових траси щоб забезпечити ефективність роботи транспорту. Scientific novelty. The indicators between the components of the highway in the quarry and the assessment of their impact on the transportation distance. The introduction of steep trenches can significantly reduce the transport distance in the open pit, while at the same time significantly increasing the impact of the components of the mine route (junction areas, slopes, turns) on the
distance of rock mass transport with a gradual increase in the depth of the pits.
Practical significance. The obtained results made it possible to establish the coefficients of the route
extension and the working faces with an increase in the slope in the case of using new types of rolling stock. When justifying the route of workings, it is necessary to pay attention to the parameters of various components of the route to ensure the efficiency of transport.