Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorAstafieva, Viktoriia
dc.contributor.authorSelivanova, Anna
dc.date.accessioned2024-08-12T11:58:47Z
dc.date.available2024-08-12T11:58:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationAstafieva V. Analyze and evaluate student responses to open-ended questions using natural language processing (NLP) / Viktoriia Astafieva , Selivanova Anna // Інформаційні технології: теорія і практика : тези доповідей I (VII) міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Дніпро 20-22 березня 2024) – Дніпро : Свідлер А.Л., 2024. – С. 234-236.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/167518
dc.description.abstractUsing Natural Language Processing (NLP) to analyse and evaluate student responses to open-ended questions marks a significant advancement in educational technology. Lots of examination testing require manual evaluation and rating, which is time-consuming and potentially error-prone. Natural language processing (NLP) should be used to automatically analyse free-text answers to support the review process . Several studies have demonstrated the efficacy and challenges of using NLP in educational settings. For example, research on automated essay scoring systems has shown that they can provide scores comparable to human graders in terms of reliability and validity. However, these studies also highlight the importance of combining NLP tools with human oversight to ensure fair and accurate assessments.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectвикористання обробки природної мови (NLP)uk_UA
dc.subjectтестиuk_UA
dc.subjectесеuk_UA
dc.subjectusing Natural Language Processing (NLP)uk_UA
dc.subjecttestsuk_UA
dc.subjectessayuk_UA
dc.titleAnalyze and evaluate student responses to open-ended questions using natural language processing (NLP)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udk519.8uk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу