Sfoglia Сучасне буття філософії: Філософія в єдності культурно-історичного процесу: Наук.-практ. конференція, 27-28 листопада 2012 р. per Data di Pubblicazione
Items 1-20 di 60
-
Християнський антропологізм Йосифа Сліпого в контексті української філософії першої половини XX ст.т.
(НГУ, 2012)Вчення Йосифа Сліпого має великий гуманістичний потенціал, тому що звернене до проблем людини, її внутрішнього світу, особистісного вдосконалення та загальнолюдських моральних цінностей. Й. Сліпий виразив у ... -
Анализ общественной динамики в контексте иррационалистического подхода Ф. Ницше
(НГУ, 2012)Анализируя общество и отношения внутри него, Ницше исходит из основной своей идеи о том, что человек как биологическое существо является продуктом естественного, природного развития, и эта его естественная, ... -
Антропологический контур философии Алена Бадью
(НГУ, 2012)В современном философском дискурсе наблюдается определенное противоречие: наряду с настойчивой критикой устаревших форм гуманизма проявляется не менее настойчивая тенденция патетической гиперболизации так ... -
Релігійно-філософське розуміння права та закону Фоми Аквінського
(НГУ, 2012)Як відомо, філософське осмислення правової реальності почалося з розмежування права на природне і позитивне. Таке розрізнення зорієнтовано на пошук основ права в "людської суті буття". Одним з авторів такого ... -
В. Белинский и Н. Гоголь : два образа просвещения в России
(НГУ, 2012)Обычно Просвещение в России, по аналогии с западноевропейским, датируют XVIII веком. Имеет право на существование, однако, и иная точка зрения, которая относит русское просвещение к 1840–1860-м ... -
Утопія як предмет філософського дискурсу ХХ-ХХІ ст.
(НГУ, 2012)Однією з особливостей сучасного розвитку філософії є її звернення до таких тем, які у класичний період розвитку не вважалися філософськими. Йдеться про окреслення понять повсякденність та життєвий ... -
Художній інтертекст як контекст особистої та наративної ідентифікації митця
(НГУ, 2012)Інтертекстуальність – сутнісна для мистецтва риса в його функції успадкування й передачі художнього досвіду світовідчуття наступним поколінням. Як найбільш вільна галузь ставлення до дійсності, ... -
Основные аспекты христианского миропреображения
(НГУ, 2012)Христианский философ И.А. Ильин полагал, что христианин призван не бежать от мира и человека, отвергая и проклиная их, но вносить свет Христова учения в земную жизнь и творчески раскрывать дары Святого Духа в ... -
Діалогічна модель в сучасному освітньому просторі
(НГУ, 2012)Сучасне суспільство характеризується концептуальним та ціннісним плюралізмом, тому актуалізує потребу філософського обґрунтування сенсу існування людини, її місця у суспільних відносинах, відповідно ... -
Феодализация общества : назад в будущее?
(НГУ, 2012)Как известно, существуют три подхода к периодизации истории: цивилизационный, формационный и культурологический. Хочу предложить синтезный, четвертый подход. Цивилизация - самая общая характеристика ... -
Проблеми софіології національної ідеї – модель постнекласичної метафізики історії
(НГУ, 2012)Мета нашого дослідження у тому, щоб з’ясувати: в якій мірі метафізична рефлексія національної ідеї може призвести до її ренесансу. Ми передбачаємо, що позитивна відповідь, щоб бути повною та завершеною, можлива тільки ... -
Вимоги до освітянської парадигми в контексті постмодерніті
(НГУ, 2012)На сьогодні досить поширеною є думка, що сучасна освіта перебуває в кризі, що спричинена входженням людства в іншого типу реальність – Другу модерніті (У.Бек), або постмодерніті. -
Структурування інформаційного насичення освітніх ресурсів у залежності від цільової аудиторії отримувачів освітніх послуг
(НГУ, 2012)Глибоке проникнення сучасних інформаційно-комунікаційних технологій до повсякденного буття зумовлює зміну пріоритетів у користувачів інформаційних послуг, до яких можна віднести й студентів вищих технічних ... -
Формування компетентностей в процесі фахової підготовки у вищій школі
(НГУ, 2012)Основною метою сучасної професійної освіти є підготовка кваліфікованих фахівців відповідного рівня й профілю, які є конкурентноспроможними на ринку праці, вільно володіють як професійними навичками, так ... -
Допустима ли смертная казнь в обществе, провозглашающем принципы демократии и гуманности?
(НГУ, 2012)Сейчас смертная казнь в большинстве демократических стран отменена или на неё наложен мораторий. Идеологи отмены смертной казни утверждают, что она не совместима с принципами гуманности. Закон справедливости, ... -
Парадокси соціальної мімікрії та сучасні арт-практики
(НГУ, 2012)Італійський соціолог Маффесолі досліджує унікальний соціокультурний парадокс кінця ХХ – поч.ХХІ ст. – появу особливої форми соціальності як сукупності маргінальних співтовариств, колективна чуттєвість ... -
Соціальні функції масової музичної культури
(НГУ, 2012)Постановка проблеми визначення феномену «масової музичної культури» (в історичному та жанрово-стильовому аспектах). -
Религиоведческая экспертиза в горизонтах современного религиозного сознания
(НГУ, 2012)Каждая религия осознает себя в качестве единственного носителя абсолютной истины. Но абсолютность, как известно, отрицает множественность. Отсюда религиозная множественность с необходимостью создает ... -
Принципи справедливої війни як моральні обмеження військових дій
(НГУ, 2012)Теорія справедливої війни, на наш погляд, є вдалою спробою здійснити перехід людства від культури війни до культури миру. Вона представляє собою моральне обґрунтування війни за допомогою чітко визначених принципів, які ... -
Прояви ментальних структур у культурі : індивідуальне та надіндивідуальне
(НГУ, 2012)Зрозуміти специфіку національної культури можна лише за допомогою досконалого аналізу її глибинного рівня – менталітету. Розвиваючись за специфічними закономірностями, менталітет в історичних ...