Сучасне буття філософії: Філософія в єдності культурно-історичного процесу: Наук.-практ. конференція, 27-28 листопада 2012 р.: Recent submissions
Зараз показуються 21-40 з 60
-
Художній інтертекст як контекст особистої та наративної ідентифікації митця
(НГУ, 2012)Інтертекстуальність – сутнісна для мистецтва риса в його функції успадкування й передачі художнього досвіду світовідчуття наступним поколінням. Як найбільш вільна галузь ставлення до дійсності, ... -
Религиоведческая экспертиза в горизонтах современного религиозного сознания
(НГУ, 2012)Каждая религия осознает себя в качестве единственного носителя абсолютной истины. Но абсолютность, как известно, отрицает множественность. Отсюда религиозная множественность с необходимостью создает ... -
Допустима ли смертная казнь в обществе, провозглашающем принципы демократии и гуманности?
(НГУ, 2012)Сейчас смертная казнь в большинстве демократических стран отменена или на неё наложен мораторий. Идеологи отмены смертной казни утверждают, что она не совместима с принципами гуманности. Закон справедливости, ... -
Сучасна театральна критика як вияв художньо-естетичної практики постмодерну
(НГУ, 2012)Театр як перформансне мистецтво і його світоглядна сутність сьогодні постають важливою проблемою гуманітарної освіти людства. Соціальнокомунікативна природа театрального мистецтва нині особливо ... -
Прояви ментальних структур у культурі : індивідуальне та надіндивідуальне
(НГУ, 2012)Зрозуміти специфіку національної культури можна лише за допомогою досконалого аналізу її глибинного рівня – менталітету. Розвиваючись за специфічними закономірностями, менталітет в історичних ... -
Методологічні проблеми сучасного ісламознавства
(НГУ, 2012)Сучасні світові геополітичні й соціорелігійні процеси, які резонують в етнорелігійному житті України; формування значної за чисельністю і різнорідної мусульманської спільноти в країні; інтенсивна розбудова ... -
О метаморфозах морального сознания в современном социуме
(НГУ, 2012)Начиная с Сократа в истории философии прослеживается интерес к рациональным (моральным) аспектам мотивации человеческих деяний. Великий древнегреческий мыслитель впервые заговорил о значимости разумных ... -
Герменевтика фактичности М. Хайдеггера и обыденный язык
(НГУ, 2012)В своем проекте фундаментальной онтологии Хайдеггер предпринимает попытку опрашивания сущего на предмет его репрезентированности в бытии. Бытие суть всегда бытие сущего, а наиболее доступной для опрашивания форме бытие ... -
Представление об истине и методах её постижения : исходя из диалога древних ведических учений и фундаментальной онтологии М. Хайдеггера
(НГУ, 2012)В ХХ веке немецкий философ М.Хайдеггер, основатель фундаментальной онтологии, подверг деструктивному анализу всю историю западноевропейской метафизики, и таким образом показал, что классическое представление ... -
Субъективное основание эстетического наслаждения как условие объективного познания
(НГУ, 2012)Имеются преимущественно два вида тонкого чувства, вызывающие возбуждение и наслаждение, указывает Кант, которые можно испытывать достаточно длительное время без пресыщения и истощения: чувство ... -
Cogito Жака Дерріди та деконструктивізм
(НГУ, 2012)Французький філософ Жан Жак Дерріда був представником постмодернізму. Заперечуючи модернізм та структуралізм, він започаткував деконструктивізм. Найвідоміше висловлювання Дерріди: “Ніщо не існує поза ... -
Проблема моральної творчості у «психології творчості» В. А. Роменця
(НГУ, 2012)Прояв індивідуальності у ціннісній сфері пов'язаний із особливою цариною моральної творчості. У своїй «психології творчості» В.А. Роменець категорично заперечує поширену тенденцію розглядати як творчу лише ... -
Круг идей Августина Блаженного
(НГУ, 2012)Интерес к пониманию философско-теологических идей Августина определяется не только экуменистическим движением, но и всеохватывающим интеллектуальным влиянием его творчества на все сферы человеческого ... -
Анализ общественной динамики в контексте иррационалистического подхода Ф. Ницше
(НГУ, 2012)Анализируя общество и отношения внутри него, Ницше исходит из основной своей идеи о том, что человек как биологическое существо является продуктом естественного, природного развития, и эта его естественная, ... -
Християнський антропологізм Йосифа Сліпого в контексті української філософії першої половини XX ст.т.
(НГУ, 2012)Вчення Йосифа Сліпого має великий гуманістичний потенціал, тому що звернене до проблем людини, її внутрішнього світу, особистісного вдосконалення та загальнолюдських моральних цінностей. Й. Сліпий виразив у ... -
Антропологический контур философии Алена Бадью
(НГУ, 2012)В современном философском дискурсе наблюдается определенное противоречие: наряду с настойчивой критикой устаревших форм гуманизма проявляется не менее настойчивая тенденция патетической гиперболизации так ... -
Релігійно-філософське розуміння права та закону Фоми Аквінського
(НГУ, 2012)Як відомо, філософське осмислення правової реальності почалося з розмежування права на природне і позитивне. Таке розрізнення зорієнтовано на пошук основ права в "людської суті буття". Одним з авторів такого ... -
Утопія як предмет філософського дискурсу ХХ-ХХІ ст.
(НГУ, 2012)Однією з особливостей сучасного розвитку філософії є її звернення до таких тем, які у класичний період розвитку не вважалися філософськими. Йдеться про окреслення понять повсякденність та життєвий ... -
Метафізичні пошуки Н. Гартмана
(НГУ, 2012)Сучасна українська філософія активно переосмислює досвід європейської філософської думки, вводить в науковий обіг нові персоналії, нові ідеї. Західноєвропейський досвід аналізу метафізичних проблем стає ... -
В. Белинский и Н. Гоголь : два образа просвещения в России
(НГУ, 2012)Обычно Просвещение в России, по аналогии с западноевропейским, датируют XVIII веком. Имеет право на существование, однако, и иная точка зрения, которая относит русское просвещение к 1840–1860-м ...