Застосування спектрального аналізу моторного мастила для прогнозування залишкового ресурсу двигунів гібридних транспортних засобів
Zusammenfassung
Технічна діагностика стану двигунів внутрішнього згорання, трансмісій та інших високо навантажених агрегатів є процесом регламентованим технічними вимогами. Проте, у залежності від інтенсивності експлуатації та регламентів технічного обслуговування можлива зміна техніко-експлуатаційних показників деталей машин і механізмів у результаті фрикційної взаємодії поверхонь, температури, попадання у робочу зону агресивних хімічних з’єднаннь та абразивних забруднювачів, а також низьким фізико-хімічним показникам якості масла. Процес накопичення продуктів зносу і забруднень відбувається протягом міжсервісного терміну напрацювання масла. Незважаючи на наявність системи очищення, насичення продуктами зносу на молекулярному рівні призводить до прискорення деградації масла та зниження показників антифрикційних, миючих властивостей тощо [1-4]. При оцінці якості моторного масла досліджується кількість продуктів зносу, їх склад, масові показники модифікаторів тертя, в’язкість, лужність.