Холістична методологія сучасної освіти: причинно-системний підхід
Date Issued
2025
Author(s)
Одинець О. А.
Осетрова О. О.
Abstract
Формування науково-методичного потенціалу сучасної освіти базується на інтеграції філософських, методологічних і культурологічних підходів, які сприяють її цілісності та адаптації до викликів сучасного світу. Розмаїття та протиставлення методологічних підходів у педагогіці вимагає холістичного підходу («холізм» від грец. «holos» – ціле, цілісність) як основи цілісності освіти. Холістична методологія поєднує системний, синергетичний, трансцендентальний, феноменологічний, філософсько-антропологічний і соціальний підходи, які можна синтезувати у єдиний причинно-системний підхід. «Причинність» у межах цього підходу має принципові відмінності від концепції лапласовського детермінізму, який зосередив пояснення причинності на внутрішньосистемних взаємозв’язках. У цьому контексті концепція причинності базується на метасистемних чинниках, що розкривають розуміння причин і наслідків через квантову механіку та науку про складні системи.
File(s)![Thumbnail Image]()
Loading...
Name
Особистість та освіта... (28 лютого 2025 р., м. Дніпро)-98-100.pdf
Size
431.77 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):d98042de216f5d5e0315b72bfed8ed0f