• українська
    • русский
    • English
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • English 
    • українська
    • русский
    • English
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Періодичні видання НТУ "Дніпровська політехніка"
  • Збірник наукових праць НГУ
  • Збірник наукових праць НГУ. - 2018. - № 53
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Періодичні видання НТУ "Дніпровська політехніка"
  • Збірник наукових праць НГУ
  • Збірник наукових праць НГУ. - 2018. - № 53
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Підвищення тягово-гальмівних показників шахтного локомотивного транспорту електричними методами

Thumbnail
View/Open
15.pdf (525.7Kb)
Date
2018
Author
Денищенко, О. В.
Барташевський, С. Є.
Metadata
Show full item record
Abstract
Проведено аналіз сучасного стану шахтного локомотивного транспорту та виділено основні чинники, що впливають на стабільність його роботи. Запропоновані технічні рішення, що дозволять підвищити тягові і гальмівні характеристики електровозів і, за рахунок цього, збільшити продуктивність та безпеку експлуатації підземного транспорту.
 
Проведен анализ современного состояния шахтного локомотивного транспорта и определены основные факторы, влияющие на стабильность его работы. Предложены технические решения, позволяющие повысить тяговые и тормозные характеристики электровозов и, за счет этого, увеличить производительность и безопасность эксплуатации подземного транспорта.
 
Experimental and theoretical studies by traction and brake characteristics of mine locomotives carried out by the Department of Transport Systems and Technologies during several years made it possible to obtain reliable information concerning actual state of rail transport. Among other things, data on coefficients of resistance to movement of mine cars and grip of wheels of electric locomotives became a part of the industry standards. However, the studies also showed that reserves concerning the increase in traction and brake efforts for such traditional friction pair as “wheel-rail” have almost been exhausted. Objective of the paper is to wide a range of mine electric locomotive transport; improve its efficiency, operational safety relying upon the development of original technical solutions with the use of new physical effects.
 
URI
http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/152304
Collections
  • Збірник наукових праць НГУ. - 2018. - № 53 [34]

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV