Обґрунтування технології доробки запасів Рижівського кар’єру
Короткий опис(реферат)
Об’єкт досліджень: Рижівський гранітний кар’єр.
Предмет досліджень: організації виконання добувних робіт при відпрацюванні Рижівськго кар’єру.
Мета роботи: обґрунтування раціональної організації виконання добувних робіт крутими виймальними шарами при відпрацюванні Рижівськго кар’єру.
Методика досліджень полягає в визначенні доцільної схеми організації добувних робіт в тимчасово неробочих ділянках робочого борту шляхом застосування графоаналітичного методу на основі розгляду варіантів ефективної технології відпрацювання корисної копалини в крутих шарах.
У вступі підкреслюється актуальність обґрунтування раціональної організації виконання добувних робіт крутими виймальними шарами.
У першому розділі наведені загальні відомості про Рижівський кар'єр.
У другому розділі розглянуто технологію ведення гірничих робіт, розраховані основні параметри системи розробки, наведені показники транспортного комплексу підприємства.
В дослідницькому розділі проведено огляд літературних джерел, поставлені і вирішені завдання по обґрунтуванню раціональної організації виконання добувних робіт крутими виймальними шарами при відпрацюванні Рижівськго кар’єру. Встановлено, що розробку необхідно вести крутими шарами на незалежних робочих площадках, які обслуговуються екскаваторно-автомобільними комплексами обладнання. Встановлена залежність зміни довжини холостих переходів видобувних екскаваторів при відпрацюванні крутого шару двома робочими площадками від продуктивність кар’єра.
В заключному розділі наведені основні вимоги до охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом.
Актуальність дослідження. Ефективність технології розробки родовищ пов’язана з вишукуванням ресурсозберігаючих способів видобутку нерудної мінеральної сировини. Технологія поетапної розробки з відпрацюванням корисних копалин крутими виймальними шарами забезпечує досягнення зазначеного.
Результати дослідження. Проведено дослідження з встановлення раціональної технології видобутку корисної копалини при відпрацюванні Рижівського кар’єру. Встановлено, що розробку необхідно вести крутими шарами на незалежних робочих площадках, які обслуговуються екскаваторно-автомобільними комплексами обладнання. Встановлена залежність зміни довжини холостих переходів видобувних екскаваторів при відпрацюванні крутого шару двома робочими площадками від продуктивність кар’єра.
Практичне значення. Результати досліджень дозволяють рекомендувати раціональну (ресурсозберігаючу) схему відпрацювання добувних уступів на робочому борті нерудних кар’єрів, на якому можуть функціонувати 1-3 ділянки тимчасово неробочого борту.
Результати роботи апробовані в фаховому виданні: «Технологічні аспекти екологозберігаючої доробки нерудних кар’єрів при їх ліквідації та консервації. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування: Збірник праць. Рівне, 2016. (2). С. 148-158», та прийнятті участі у всеукраїнському конкурсі студентів, спеціалізація «Відкрита розробка родовищ». «Організація добувних робіт при відпрацюванні борту нерудного кар’єра крутими шарами. м. Кривий Ріг» де було зайнято ІІ місце.
Галузь застосування: технологія розробки нерудних родовищ скельних корисних копалин.