Маркетингові дослідження поведінки абітурієнтів при виборі закладів вищої освіти на прикладі НТУ "Дніпровська політехніка"
Abstract
Пояснювальна записка: 156 с., 57 рис., 22 табл., 10 додатків, 57 джерел.
У кваліфікаційній роботі досліджено особливості споживчої поведінки
на ринку освітніх послуг, зокрема при виборі закладу вищої освіти (ЗВО).
Проаналізовано внутрішнє та зовнішнє середовища установи. Проведено
дослідження споживчої поведінки абітурієнтів й студентів та виявлено
ключові мотиви вибору закладу вищої освіти з метою розробки заходів щодо
збільшення рівня його привабливості ЗВО для потенційних споживачів
освітніх послуг та підвищення рівня лояльності існуючих.
Об’єкт розроблення: процес організації та координування
маркетингової діяльності в контексті комунікації з потенційними та
наявними споживачами освітніх послуг на прикладі НТУ «Дніпровська
політехніка».
Мета кваліфікаційної роботи: розробка маркетингових заходів та
пропозицій задля підвищення привабливості НТУ «Дніпровська політехніка»
для абітурієнтів та рівня лояльності студентів на основі результатів
дослідження їхньої споживчої поведінки.
Положення, що захищаються: моделі поведінки потенційних
споживачів освітніх послуг залежать від індивідуально обумовлених мотивів
та напряму вектору життєвої траєкторії (розуміння подальшого розвитку
особистості). Розуміння можливостей засобів корпоративного зв`язку та
їхнього використання підвищує рівень задоволеності як студентів, так і
абітурієнтів. Залучена кількість абітурієнтів прямо пропорційна рівню
лояльності існуючих студентів.
Інформація щодо впровадження (за наявності): Результати роботи
апробовані на міжнародних студентських конференціях та впроваджені в
маркетингову діяльність НТУ «Дніпровська політехніка».
Кваліфікаційна робота має тісний зв`язок з курсовими проєктами з
маркетингових досліджень та маркетингового стратегічного планування.
Робота має застосування у сфері маркетингової діяльності
НТУ «Дніпровська політехніка».
Соціально-економічна ефективність роботи полягає у відповідності
розроблених маркетингових заходів моделям споживчої поведінки
абітурієнтів з урахуванням індивідуальних мотивів і чинників, що впливають
на вибір закладу вищої освіти.
Висновки, пропозиції щодо розвитку об’єкта розроблення: основними
рекомендаціями щодо розвитку установи є впровадження маркетингових
заходів для підвищення рівня привабливості НТУ «Дніпровська політехніка»
для абітурієнтів та лояльності студентів.
У роботі використано такі методи досліджeнь: методи портфельного
аналізу (АВС-XYZ-аналіз, матриця BCG), метод експертних оцінок; методи
маркетингових досліджень: кабінетні дослідження, дескриптивні, а саме
метод опитування та метод фокус-групи; статистичні методи (частотний та
аналіз спрягованості); методи маркетингового аналізу (IFAS-аналіз; EFAS-
аналіз; SWOT-аналіз); CJM.