Оцінка франчайзингу як способу започаткування власного бізнесу _
Abstract
БІЗНЕС-ПРОЄКТУ, ЗАПОЧАТКУВАННЯ БІЗНЕСУ, ФРАНЧАЙЗИНГ, ФРАНЧАЙЗЕР, ФРАНЧАЙЗІ, ФРАНШИЗА, РОЯЛТІ, РИЗИКИ
Об’єкт дослідження - процес започаткування бізнесу.
Предмет дослідження – особливості започаткування бізнесу шляхом франчайзингу.
Результати дослідження. В першому розділі зроблено: аналіз процесу започаткування власного бізнесу; визначена логіка створення власного бізнесу (мотиви та бар’єри); проаналізована сутність та елементи франчайзингу. В другому розділі наведена оцінка сучасних франшиз, визначені підґрунтя формування взаємовідносин між франчайзером і франчайзі, проаналізовано правове забезпечення франчайзингу. В третьому розділі обґрунтовано рішення стосовно купівлі франшизи та визначені ризики франчайзі в бізнес–проекті.
Прикладна цінність. Визначено, що рішення започаткування власного бізнесу шляхом франчайзингу має гуртуватись на індивідуальній оцінці потенційного франчайзі таких характеристик франшизи як: вид економічної діяльності; перевіреність та перспективність франшизи; мінімальний обсяг інвестицій; паушальний внесок та роялті; термін окупності; репутація франчайзера.
Сфера використання результатів. Результати дослідження можуть бути використані підприємцями (майбутніми підприємцями) та повноважними особами діючих підприємств, які залучені або розглядають можливість залучення до процесу франчайзингу.