Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorПістунов, Ігор
dc.contributor.authorПриходченко, Оксана
dc.date.accessioned2024-06-12T11:34:31Z
dc.date.available2024-06-12T11:34:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationПістунов І. Прогнозування обсягу реалізації товарів торгівельного підприємства / Ігор Пістунов, Оксана Приходченко // International Science Journal of Management, Economics & Finance. – 2024. – № 3(3). – С. 79-94.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/167119
dc.description.abstractВ роботі проведено кластеризацію з метою прогнозування обсягів продажів продукції підприємства ТОВ «Поліпрінт». Весь асортимент ТОВ «Поліпрінт» поділяється на дві групи: набори наклейок з одним аркушем та набори з двома аркушами. У кожній групі було розраховано матрицю відстаней між об’єктами за методом Евкліда та проведена кластеризація повним перебором. За допомогою кластеризації повним перебором у кожній групі сформувалися кластери, до яких ввійшли схожі за попитом товари. П’ять кластерів включають лише один товар. А інші чотири кластери – від трьох до чотирьох товарів. Також у 9-му кластері ІІ-групи вихідні дані краще описуються лінійним трендом. Просумувавши дані з реалізації товарів у кожному кластері та додавши їх на графік разом з поліномом другого порядку, було отримано кращу апроксимацію вихідних даних до поліному другого порядку. Розроблено дев’ять моделей прогнозування продажів у вигляді поліномів другого порядку для 19 товарів. На основі них був знайдений оптимальний розмір виробництва продукції. Було проведено розрахунок економічного ефекту від впровадження моделей. Він показав, що при їх використанні ТОВ «Поліпрінт» зможе зекономити щомісячно від 7% до 38% на виробництві продукції. Також була розроблена автоматизована інформаційна система на базі MS Excel, що дозволяє моделювати попит на товари компанії, будувати прогноз продажів та розраховувати економічний ефект від впровадження прогнозу. Алгоритм прогнозування обсягу продажів з використанням MS Excel може бути за аналогією використаний не тільки на згаданому підприємстві, але і в інших галузях народного господарства.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпрогнозування продажівuk_UA
dc.subjectкластеризаціяuk_UA
dc.subjectдовірчий інтервалuk_UA
dc.subjectінформаційна системаuk_UA
dc.titleПрогнозування обсягу реалізації товарів торгівельного підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeForecasting the volume of sales of goods of a trading companyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу