Удосконалення маркетингової товарної стратегії підприємства
Abstract
У кваліфікаційній роботі проаналізовано етапи формування та подальшого удосконалення маркетингової товарної стратегії на ринку приправ та спецій, а також внутрішнє (сильні та слабкі сторони) та зовнішнє середовище (загрози та можливості) підприємства. Проведено маркетингове дослідження, що є основою для прийняття обгрунтовних управлінських рішень стосовно реалізації заходів удосконалення товарної стратегії.
Об’єкт дослідження – маркетингова товарна політика підприємства ПП «УКРПРОД СЕРВІС».
Предмет дослідження – особливості формування та удосконалення маркетингової товарної стратегії підприємства ПП «УКРПРОД СЕРВІС».
Мета кваліфікаційної роботи – визначення та обґрунтування шляхів удосконалення маркетингової товарної стратегії підприємства ПП «УКРПРОД СЕРВІС» на основі виявлених уподобань споживачів.
Положення, що захищаються – дослідження вподобань кінцевих споживачів допомогли виявити шляхи удосконалення маркетингової товарної стратегії досліджуваного підприємства, а саме оновлення асортиментного портфелю ТМ «TsvitAromat» до кінця поточного року (30.12.24); використання стратегії модифікації товару; розгляд варіантів співпраці з сектором HoReCa та виробництва продукції для інших брендів (Private Label).
Кваліфікаційна робота має тісний звʼязок із виконаними практичними та курсовими роботами з маркетингового стратегічного планування; маркетингових досліджень та поведінки споживача.
Представлені висновки та пропозиції, підприємства, що функціонують на ринку приправ та спецій можуть застосовувати для подальшого удосконалення власного асортиментного портфеля у відповідності сучасним потребам споживачів.
У роботі використано такі методи досліджень: метод порівняння; графічний метод; метод експертних оцінок (для оцінки конкурентоспроможності); метод маркетингового дослідження – опитування (для збору первинної інформації) та метод кабінетних досліджень (для збору вторинної інформації); метод SMART (для встановлення цілей маркетингової товарної стратегії); АВС – аналіз, XYZ – аналіз, сумісний АВС- XYZ аналіз, аналіз ключових показників асортименту та матриця BCG використовувались під час дослідження асортименту підприємства; IFAS-аналіз з метою аналізу факторів внутрішнього середовища; EFAS-аналіз та PEST-аналіз під час оцінки факторів зовнішнього середовища; SWOT-аналіз (для визначення стратегічного напрямку розвитку підприємства).