Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/157979
Назва: | Експериментальне визначення модуляційних втрат енергії в асинхронному двигуні |
Автори: | Шавьолкін, О. О. Мірошник, Д. М. Божко, В. В. |
Ключові слова: | автономный инвентор напржения;асинхронный дивгатель;асинхронний двигун;широтно-імпульсна модуляція |
Дата публікації: | 2013 |
Видавництво: | НГУ |
Бібліографічний опис: | Шавьолкін .О. О. Експериментальне визначення модуляційних втрат енергії в асинхронному двигуні / О. О. Шавьолкін, Д. М. Мірошник, В. В. Божко / Гірнича електромеханіка та автоматика : наук. - техн. зб. / [гол. ред. Г. Г. Півняк] ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Держ. вищий навч. закл. “Нац. гірн. ун-т” - Дніпропетровськ : НГУ, 2013. - Вип. 91. – С. 25-29 |
Короткий огляд (реферат): | При живленні асинхронного двигуна (АД) з короткозамкненим ротором від автономного інвертора напруги (АІН) з широтно-імпульсною модуляцією (ШІМ) у ньому крім втрат від дії синусоїдального струму ΔР АДсин , виникають додаткові втрати енергії, що викликані пульсаціями струму статора з частотою ШІМ [1–3] (модуляційні втрати ΔР АДмод ). Вони викликають додатковий нагрів АД (обмотка, сталь) і обумовлюють недовикористання АД за потужністю, у зв'язку з чим виникає необхідність числового визначення і мінімізації даного типу втрат. У роботах [1, 3] показано, що модуляційні втрати енергії в АД складають 9% від загальних втрат енергії, що погіршує його енергетичні характеристики. Ці втрати енергії не є постійними і змінюються при частотному керуванні АД [4], оскільки зі зміною частоти й амплітуди основної гармоніки вихідної напруги АІН U s(1) також змінюються форма напруги і струму статора двигуна, а, отже, і втрати ΔР АДмод. Одним із напрямів зменшення впливу цих втрат є проектування АД зі збільшеним значенням індуктивності розсіювання [2], через що зменшується амплітуда високочастотних пульсацій струму статора і модуляційні втрати в АД. Але при цьому зменшується перевантажувальна здатність двигуна. Зменшення амплітуди високочастотних пульсацій струму АД досягається за рахунок використання додаткових фільтрів або за рахунок підвищення частоти модуляції при відповідному збільшенні втрат енергії в АІН. Іншим напрямом зменшення втрат ΔР АДмод є формування напруги статора за особливим законом керування перетворювачем частоти (ПЧ), що дозволяє мінімізувати їх вплив на загальні втрати АД. Так, у роботі [4, 5] пропонується формування вихідної напруги АІН при регулюванні його вхідної напруги за допомогою імпульсного перетворювача. Слід зазначити, що на даний момент питання визначення втрат енергії у АД при частотному керуванні вивчене недостатньо, існуючі методики [1–4] не дозволяють аналітично визначити втрати ΔР АДмод. Вирішення цього питання потребує додаткових експериментальних досліджень. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/157979 |
Розташовується у зібраннях: | ГЕА, 2013 рік, №91 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
№ 91 CD 390-25-29.pdf | 529,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.