Синтез та дослідження системи автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна
Date Issued
2024-04-26
Author(s)
Сусой, Олександр В'ячеславович
Abstract
Об'єкт дослідження – система автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна.
Предмет дослідження – закони автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна.
Проведений аналіз прохідницького комбайна як об’єкта автоматизації та за його результатами сформовані вимоги щодо якості функціонування системи автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна.
Запропонована методика настройки ПІД-регулятора на основі виділення окремих функціональних режимів роботи прохідницького комбайна з індивідуальними динамічними властивостями. Методика заснована на поетапному виборі оптимальних параметрів ПІД-регулятора для кожного функціонального режиму прохідницького комбайна на основі певних критеріїв, що виведені з урахуванням критеріїв якості функціонування проектованої системи автоматичного управління. Протягом досліджень виявлені нові закономірності залежності параметрів ПІД-регулятора від чисельних критеріїв, що характеризують перехідний процес на виході системи автоматичного управління. Дані закономірності використані у запропонованій методиці настройки ПІД-регулятора.
На основі створеної імітаційної моделі системи автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна проведений обчислювальний експеримент, що підтвердив якість функціонування системи автоматичного керування за умови імітування реальних умов роботи комбайна.
Із використанням SCADA-програми Zenon створено програмне забезпечення системи автоматичного керування та людино-машинного інтерфейсу з перевіркою коректності його функціонування.
Предмет дослідження – закони автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна.
Проведений аналіз прохідницького комбайна як об’єкта автоматизації та за його результатами сформовані вимоги щодо якості функціонування системи автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна.
Запропонована методика настройки ПІД-регулятора на основі виділення окремих функціональних режимів роботи прохідницького комбайна з індивідуальними динамічними властивостями. Методика заснована на поетапному виборі оптимальних параметрів ПІД-регулятора для кожного функціонального режиму прохідницького комбайна на основі певних критеріїв, що виведені з урахуванням критеріїв якості функціонування проектованої системи автоматичного управління. Протягом досліджень виявлені нові закономірності залежності параметрів ПІД-регулятора від чисельних критеріїв, що характеризують перехідний процес на виході системи автоматичного управління. Дані закономірності використані у запропонованій методиці настройки ПІД-регулятора.
На основі створеної імітаційної моделі системи автоматичного керування потужністю двигуна приводу виконавчого органу прохідницького комбайна проведений обчислювальний експеримент, що підтвердив якість функціонування системи автоматичного керування за умови імітування реальних умов роботи комбайна.
Із використанням SCADA-програми Zenon створено програмне забезпечення системи автоматичного керування та людино-машинного інтерфейсу з перевіркою коректності його функціонування.
Subjects
File(s)![Thumbnail Image]()
Loading...
Name
К_Р_Сусой.pdf
Size
2.48 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):d7b425953368fb946427e68214e0d517