Вплив теплофізичних процесів, що відбуваються в зоні рухомого контакту, на механічні властивості поверхневого шару матеріалів
Öffnen
Datum
2021Autor
Франчук, В. П.
Лаухін, Д. В.
Зіборов, К. А.
Ротт, Н. О.
Федоряченко, С. О.
Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
При взаємодії тіл з рухомою точкою контакту необхідно враховувати фізико-механічні властивості поверхневих шарів, які відрізняються від властивостей матеріалу, що знаходиться на значній відстані від його поверхні. Ця різниця виникає в результаті хімічних і структурних перетворень, механічних і термічних впливів, зносу і контактної втоми матеріалів поверхні пари тертя колесо-рейка. Запропоновано режими термічної обробки, які забезпечують структурну однорідність і дозволяють підвищити механічні властивості обода колеса. При взаимодействии тел с движущейся точкой контакта необходимо учитывать физико-механические свойства поверхностных слоев, которые отличаются от свойств материала, находящегося на значительном удалении от его поверхности. Эта разница возникает в результате химических и структурных превращений, механических и термических воздействий, износа и контактной усталости материалов поверхности пары трения колесо-рельс. Предложены режимы термической обработки, которые обеспечивают структурную однородность и позволяют повысить механические свойства обода колеса. When bodies interact with a moving contact point, it is necessary to take into account the physical and mechanical properties of the surface layers, which differ from the properties of a material located at a considerable distance from its surface. This difference arises as a result of chemical and structural transformations, mechanical and thermal effects, wear and contact fatigue of the surface materials of the wheel-rail friction pair. The modes of heat treatment are proposed, which provide structural homogeneity and improve the mechanical properties of the wheel rim.