Сучасні інноваційні технології підготовки інженерних кадрів для гірничої промисловості та транспорту

Permanent URI for this communityhttp://scihub.nmu.org.ua/handle/123456789/155508

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 91
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Совершенствование подготовки менеджеров для современного производства
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Бойкишиева, Д. 
    ;
    Солиева, Д. 
    В статье описаны задачи, проблемы и их решения, а также цели совершенствования подготовки менеджеров для современного производства в ВУЗах Республики Узбекистан.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Гуманизация математического образования для непрофильных специальностей
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Пономарева, Л. А. 
    ;
    Селина, В. О. 
    Работа посвящена вопросам гуманизации процесса преподавания высшей математики для непрофильных вузов. В качестве примера представлены фрагменты разработанного учебного пособия для лабораторных работ по курсу «Математика» для непрофильных специальностей в МГПУ.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Апостеріорне оцінювання організації навчально-пізнавального процесу
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Логвіненко, В. Г. 
    У статті розглядується питання застосування технології апостеріорного оцінювання навчально-пізнавальної діяльності студентів. Результати апостеріорного оцінювання надають важливу інформацію про ефективність викладання викладачеві та навчальному закладу.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Integration of technical knowledge as a way of forming of professional competence of students of technical university
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Gabdrakhmanova, K. F. 
    The article describes ways and methods of improving the quality of graduation in Oil and Gas Engineering by means of implementation of the competence building approach within the modernization of the content of professional education. The article proves the expediency of use of the activity approach in formation of professional competence of students of technical University and the experience of implementing this approach. The author emphasizes the importance of the discipline of mathematics in its function as the basis of professional education and pays special attention to the determination of the types of competences and the formation of general professional skills of bachelors. The article deals with the basic concepts of the «task» and the author's understanding of the term «task». The author presented the experience of the development of practice - oriented tasks for students of technical University. The article also considers the experience of implementation of this technology at studying mathematics at the Petroleum Technological University in compliance with the requirements of the third generation standards. The technology of professional competences formation is offered. Special attention is paid to the technology of formation of professional competence of students of technical University. In this article, stages of organization of the study process at implementation of the technology of the problem-based approach in the education are provided. Specific examples are considered methods of organizing the formation of professional competences. The author reveals the subject matter of a mathematical problem in its function as the basic means of competence formation with the students of technical higher education institutions shows the relevance of treatment in learning process task approach and suggests specific methodology for forming key competences through solving technological problems.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Підготовка кадрів з вищої освіти
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Додатко, О. І. 
    Розглянуто проблеми планування та проведення учбового процесу на прикладі сучасних вищих навчальних закладів. Надано практичні рекомендації щодо оптимізації надлишкових проміжних контрольних заходів та форм звітності.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Педагогічна діагностика рівня досягнень студентів при компетентнісному підході до змісту навчання
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Горпинич, О. В. 
    В роботі наведено результати узагальнення методичних підходів до формування та впровадження педагогічної діагностики, визначено принципи та складові діагностування рівня досягнень студентів при компетентнісному підході до змісту навчання.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Информационно-коммуникационные технологии в образовании
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Балашов, С. В. 
    ;
    Вернер, И. В. 
    ;
    Бышевский, В. И. 
    Рассматриваются перспективы использования информационно-коммуникационных технологий в образовательной деятельности ВУЗов. Анализируются возможности современных электронных систем, а также результаты их внедрения в учебный процесс.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Теоретико-методичні засади створення шнформаційно-освітнього середовища в системі професійної підготовки інженерних кадрів
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Шумельчик, Л. Б. 
    У статті обґрунтовуються теоретичні і методичні засади створення інформаційно-освітнього середовища вищого технічного навчального закладу в умовах якого відбувається ефективна професійна підготовка майбутніх інженерних кадрів.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Облачные технологии в образовании
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Шумельчик, К. И. 
    ;
    Шумельчик, Л. Б. 
    В статье дано определение облачных технологий, рассмотрены преимущества их применения в образовательном процессе, принципы электронного обучения и основные модели облачных сервисов.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Опыт создания учебных видеоматериалов на кафедре ОКММ Национального горного университета
    (Видавництво НГУ, 2014)
    Мацюк, И. Н. 
    ;
    Шляхов, Э. М. 
    Авторы делятся опытом создания учебных фильмов по теории механизмов и машин. Для создания видеоматериалов использовали программу Camtasia Studio 7, обладающую широкими презентационными возможностями.