ШІ як фактор формування нашого уявлення про себе через зворотний зв’язок
Date Issued
2025
Author(s)
Садовенко Олександр Олександрович
Abstract
Поширення використання штучного інтелекту (ШІ) у повсякденному цифровому середовищі, від стрічки у соціальних мережах до рекомендаційних систем та інструментів генерації ШІ, перетворило такі середовища на так звані культурні ехокамери, які відтворюють і підсилюють певні цінності та самоідентифікації. Таке сформоване кільце зворотного зв’язку все більше спричиняє визначенню людського самосприйняття через алгоритмічними віддзеркалення трендової і зазвичай вузько спрямованої поведінки й смаків.
Мета дослідження – осмислення культурних та філософських вимірів впливу технологій штучного інтелекту на людське самосприйняття через механізми алгоритмічного зворотного зв’язку. З поширенням генеративних і прогностичних моделей, що моделюють взаємодію людини з цифровим контентом, ці технології виходять за межі утилітарних інструментів і стають співавторами у формуванні ідентичності, творчості та цінностей.
Мета дослідження – осмислення культурних та філософських вимірів впливу технологій штучного інтелекту на людське самосприйняття через механізми алгоритмічного зворотного зв’язку. З поширенням генеративних і прогностичних моделей, що моделюють взаємодію людини з цифровим контентом, ці технології виходять за межі утилітарних інструментів і стають співавторами у формуванні ідентичності, творчості та цінностей.
File(s)![Thumbnail Image]()
Loading...
Name
Збірник_Культура і мистецтво_23.05.2025-83-89.pdf
Size
562.11 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):de1a4b474e85a141d15281cf6d521795