Науково-методичні підходи до викладання управлінських дисциплін в контексті вимог ринку праці

Permanent URI for this communityhttp://scihub.nmu.org.ua/handle/123456789/2674

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Суперечності взаємодії ринків освітніх послуг та праці в Україні
    (2013)
    Пилипенко, Г. М. 
    ;
    Пилипенко, Ю. І. 
    Сучасний розвиток економіки України, як і багатьох постсоціалістичних країн, що здійснили трансформаційний перехід до нової моделі соціально -економічної системи, відзначається небувалою швидкістю змін. Ринкові перетворення та струк турні трансформації економіки цілком закономірно викликають переорієнтацію економічних запитів суб ’єктів господарювання і змінюють структуру попиту на працю . Україна , прагнучи віднайти і зайняти своє місце у європейському освіт ньому просторі , і особливо , після підписання Болонської декларації , постала перед проблемою зміни як інституціональних форм надання освітніх послуг , так і самих підходів до організації вищої освіти . Тому останні роки для вітчизняної системи освіти стали перманентним процесом її реформування , який , власне , не завершено і до сьогодні .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Кон’юнктура ринку праці в Україні
    (2013)
    Моісєєв, А. С. 
    ;
    Никитюк, Є. І. 
    Головним механізмом забезпечення інноваційного розвитку економіки і сус пільства є збільшення взаємодії між освітою , наукою , бізнесом і владою на основі їх взаємної зацікавленості у співпраці . Зокрема , вища освіта повинна не тільки забез печувати відтворення висококваліфікованих професійних кадрів , а й відігравати значну роль у соціальної мобільності , нарощуванні інтелектуального потенціалу суспільства , розповсюдженні найбільш соціально значущих культурних норм і т. д. Ринок праці все більше поповнюють фахівці з вищою освітою , хоча попит на них не зажди адекватний . Подолання диспропорцій , виявлених на ринку праці , можливе наразі лише на інноваційних принципах . Інноваційна складова в трудовій поведінці працюючих передбачає необхідність поліпшення професійно -кваліфіка ційної структури персоналу , розширення номенклатури спеціальностей працюючих , зростання серед останніх фахівців з вищою освітою , а також з високим кваліфікаційним розрядом .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    К вопросу об уровне образования российских рабочих
    (2013)
    Митягина, Е. В. 
    Данные переписей населения РФ свидетельствуют об устойчивом повышательном тренде уровня образования жителей РФ . Весьма внушительными выгля дят успехи высшего образования , доля обладателей которого со времен переписи 1989 г. повысилась на 12 пунктов (11,3% в 1989 г.; 23,4% в 2010 г.). Не отстает от него и среднее профессиональное образование , контингент обладателей которого превзошел в 2010 г. 30-процентную отметку . С другой стороны можно говорить о полном «вымывании » из российской экономики работников , не пошедших даль ше неполной средней школы [1]. Наряду с общепризнанными положительными тенденциями этого процесса , подобные высокие темпы роста весьма неожиданно обнаруживать в экономике , абсолютно лишенной устойчивости , подверженной постоянным «маятниковым » колебаниям , не готовой предоставить достаточного количества рабочих мест , требующих высокого уровня квалификации . Особенно четко «избыточность » образования прослеживается в среде рабо чих . Однако , последствия этого процесса не всегда положительные . Во -первых , получившая высшее образование молодежь , предпочитает не избирать профессию рабочего в качестве вероятностной жизненной карьеры . Во -вторых , неослабеваю щий спрос на высшее образование откладывает время полноценного выхода на рынок труда , что в условиях сужения временных рамок найма на работу имеет негативные последствии для индивида , производства и государства в целом . В-треть их , происходит разрыв между уровнем образования человека и предложением на рынке труда , несоответствием образования и квалификации рабочего выполняе мой работе и ростом масштабов работы не по специальности .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Формування партнерства і співпраці у системі «Гірнича вища освіта – ринок праці»
    (2013)
    Горпинич, О. В. 
    Розвиток вугільної промисловості визначено одним із пріоритетних напрямів забезпечення енергетичної незалежності та безпеки держави . Водночас темпи мо дернізації і технічного переоснащення галузі є низькими . Значною мірою це спричинено недостатньою кваліфікацією гірничих кадрів і їх плинністю . Позбав лена принципу «зміни поколінь », галузь поступово втрачає свою наукову та ро бітничу еліту . Молодь не бажає пов 'язувати життя з видобутком вугілля ( майже 50–60% шахтарів у 2011 р. – працівники пенсійного віку ), а ті , хто таки здобуває гірничі професії , роблять це через менший конкурс і пільги при вступі до навчальних закладів . Невідповідність кадрової політики потребам галузі сприяє створенню дефі циту робочих місць та обумовлює недостатню за змістом підготовку кваліфікова них фахівців для вугільної промисловості . Таке становище підсилює актуальність проблеми розв ’язання суперечності між запитами роботодавців та можливостями випускників ВНЗ у сучасних умовах становлення інноваційної економіки та техно логічних трансформацій . Партнерство і співпраця між визначеними суб ’єктами стає нагальним велінням часу [1]. Кадрова політика бізнес -співтовариства характе ризується посиленням таких тенденцій як : надання переваги «готовим » фахівцям з рофесійним стажем ; байдужість до статусу і профілю базової вищої освіти ; май же цілковита відсутність стимулів до інвестицій у людський капітал [2]. Сучасний ринок праці вимагає від випускника обов ’язкової наявності професійної та осо бистої компетенцій . 37,5% роботодавців вважають , що випускник перед початком роботи повинен пройти практику в даній організації , 22,5% респондентів вва жають , що випускнику ВНЗ досить переддипломної практики в будь -якій організа ції , а 10% – що потенційний співробітник повинен мати досвід роботи за фахом не менше року з умовою проходження практики на даному підприємстві . Це вказує на необхідність здійснення комплексної , різнобічної взаємодії вузів з ринком праці , підприємствами .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Підготовка гірничих інженерів в сучасних умовах ринку праці
    (2013)
    Бондаренко, В. І. 
    ;
    Почепов, В. М. 
    ;
    Лапко, В. В. 
    Кафедра підземної розробки родовищ Державного ВНЗ «Національний гірничий університет » більше 110 років веде підготовку фахівців для гірничодобувної галузі . Випускники кафедри плідно працюють на провідних гірничих підприємствах України й обіймають будь -які інженерні посади – від гірничого майстра до директора шахти . За цей період склалися певні традиції у підготовці гірничих інженерів . Але на теперішній час у зв ’язку зі зміною форм власності гір ничих підприємств , сучасним станом економіки , прагненням України до євроінте грації , з’явилася потреба у підготовці фахівців , які необмежені набуттям знань тільки гірничої справи та розвитком у них конкретних інженерних навичок . Це ставить перед кафедрою завдання – підготовку фахівців , що володіють су часними інформаційними технологіями , основами менеджменту у виробничий сфері , маркетингу інноваційної продукції , розумінням професійної іноземної мови . Сучасні гірничі інженери , які очолюють або займають певні посади у службах та на дільницях гірничого підприємства , повинні володіти сучасними навичками керування гірничим підприємством та спеціальною поглибленою підготовкою з використанням тісної інтеграції наукової та інноваційної діяльності . Для вирішення цього питання колектив кафедри працює за трьома основними напрямками підготовки висококваліфікованих фахівців . Перший – розширення спеціалізацій навчання студентів при підготовці май бутніх гірничих інженерів .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Соціально - економічні проблеми ринку праці
    (2013)
    Багрова, І. В. 
    Курс, який узяла Україна на інтеграцію до Європейського Союзу, робить все більш актуальними проблеми підвищення конкурентоспроможності її економіки. Це стосується не лише технічної та технологічної сторін виробництва , але й такої її рушійної сили як трудові ресурси . Останнє пов `язано з низкою соціально -еко номічних проблем , з якими Україна раніше не стикалась . Негативний вплив на становлення національного ринку праці здійснює зву ження демографічних підвалин відновлення трудового потенціалу , причиною якого є різке скорочення народжуваності корінного населення у 80–90-ті роки минулого сторіччя , яке в свою чергу було викликане розпочавшимся розвалом економіки СРСР , невпевненістю населення у завтрашньому дні, обвальним падінням рівня життя у перше десятиріччя існування незалежної України . Не здійснює суттєвий позитивний вплив більш висока народжуваність серед татарського населення , що повернулось до Криму , та легальних і нелегальних мігрантів в Азії .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Роль психологических аспектов педагогического процесса в формировании будущего специалиста
    (2013)
    Щербакова, Е. В. 
    В условиях формирования в Украине рыночной экономики увеличивается роль системы высшего образования как фактора социально-экономического роста через обеспечение рынка труда молодыми квалифицированными специалистами, производительный труд которых влияет на темпы выхода из глубокого кризиса. При вступлении молодежи на рынок труда сложились особенно жесткие условия в связи с ее низкой конкурентоспособностью. Это обусловлено действием следующих факторов: недостатком профессиональных знаний, умений и навыков; необходимостью предоставления молодым людям дополнительных льгот; трудовой нестабильностью молодежи, связанной с увольнениями в связи с призывом в вооруженные силы, уходом на учебу, длительными отпусками в связи с рождением и воспитанием детей; инфантильностью части молодежи, привыкшей основные жиз ненные блага получать бесплатно от родителей и государства; несоответствием психологических, мыслительных, поведенческих качеств студентов требованиям, предъявляемым к молодым специалистам.
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Деструктивное влияние интернет - пространства на личность современного студента
    (2013)
    Шешукова, О. В. 
    Современные возможности Интернета позволяют нам использовать его в нужном направлении: поиск новой и нужной информации, ее систематизация и оптимизация, более качественное освоение необходимых знаний, и даже дополнительный заработок в Сети. Опросы, проводимые в Сети, показывают, что Интер нет – неотъемлемая часть жизни студентов в настоящее время. Среди студентов Украины, России, Казахстана и Польши подавляющее большинство опрошенных пользуется Интернетом ежедневно. При этом наиболее частые обращения молодежи к сети связаны с работой, учебой ( Польша – 86,2%, Украина – 79,5%, Рос сия – 77,9%, Казахстан – 71,1%). Далее следует поиск любого рода информации (Польша – 79,1%, Украина – 76,2%, Россия – 71,1%, Казахстан – 60,0%), а также использование Интернет с развлекательными целями ( Польша – 66,1%, Россия – 60,9%, Украина – 59,6%, Казахстан – 38,9%).
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Психологічні особливості розвитку професійної креативності майбутніх фахівців соціогуманітарного профілю
    (2013)
    Фурман, А. В. 
    ;
    Шандрук, С. К. 
    Якість, конкурентноздатність професійної освіти мають визначальне значен ня для успішного розвитку України. Революційна зміна технологій, які спираються на високий рівень інтелектуальних ресурсів, і пов 'язана із цим геополітична конкуренція провідних країн світу стають найважливішими чинниками, що визна чають не тільки економіку, але й політику XXI століття .
  • Some of the metrics are blocked by your 
    Publication
    Лінгвогендерологічні тенденції спілкування
    (2013)
    Собецька, Н. В. 
    Комунікативна лінгвістика є новою науковою парадигмою в рамках систем но -структурної лінгвістики. Як наука, комунікативна лінгвістика почала формува тися у другій половині ХХ століття. Комунікативна лінгвістика – новий напрям сучасної науки про мову, предметом якого є процеси спілкування людей з ви користанням живої природної мови, а також з урахуванням усіх наявних складо вих комунікації ( фізичних, фізіологічних, психологічних, соціальних, контекстних, ситуативних та ін .)